Har du något skämsrum?

I mitt förra hus (som i princip står för mitt förra liv) hade vi skämsrum lite överallt tror jag, ett stort källarrum med ditstuvade prylar, ett genomfartsrum på bottenvåningen där en massa skräp hamnade och så fanns det massor av garderober där vi ofta hivade in grejer i.
Ett rum uppe.. Någon kattvind, halva gillestugan i källaren ... Etc.

Nästan så det var bra att vi fick översvämning i källaren året innan vi flyttade och fick slänga en hel container med prylar. Har inte saknat något vi slängde förutom ett nytt Rhino -täcke och några av dotterns första klädesplagg.

Nu bor vi mindre och jag klarar inte av att ha det stökigt längre så vi har mycket färre skäms-ställen. Även om det finns ställen med oordning fortfarande.

Men bit för bit, sakta men säkert, får vi ordning på alla prylar vi har :bump:
 
Jag hade ett kaosrum... Finaste, största rummet i huset... Kläder överallt (golv, bord och garderob) blev tillslut erbjuden hjälp från psyk, att dom skulle göra hembesök och hjälpa mig organisera. Då hade jag haft kaoset i ett år. Efter ca 6 mån erbjudande ("tjat") tog jag mig i kragen och byggde om ett annat rum till walk in closet (eller maken byggde det mesta). Nu har dottern det fina rummet och huset är i hyfsad ordning ;) vi möblerade om i princip hela huset i samma veva :)

Jag har aldrig varit särskilt ordningssam om vi säger så...
 
Nja jag bor i en etta så det vore lite hemskt i så fall ;)

Men däremot har jag en skämsgarderob, det är min stallgarderob med alla kläder och skor. Det ligger i en stor fet hög blandat.. Jag har försökt hålla ordning där inne, men det är lönlöst, när jag kommer från stallet så är jag alltid super trött och orkar inget annat än att bara slänga in allt i en hög. Det gör inte mig så mycket, ingen annan tittar där inne.
 
Nja jag bor i en etta så det vore lite hemskt i så fall ;)

Men däremot har jag en skämsgarderob, det är min stallgarderob med alla kläder och skor. Det ligger i en stor fet hög blandat.. Jag har försökt hålla ordning där inne, men det är lönlöst, när jag kommer från stallet så är jag alltid super trött och orkar inget annat än att bara slänga in allt i en hög. Det gör inte mig så mycket, ingen annan tittar där inne.
Jag har ju en lång hall med krokar längs ena väggen och där hängs kläderna av. Trots att det var förra vintern jag var i lagårn och mjölkade varje dag och ko-kläderna är tvättade både två och tre gånger sen dess så luktar det fortfarande lite kossa ibland i hallen. Ger mig f*n på att nån kossa smet med hem hit och bor nånstans i hallen. :D
 
Nej, men jag har minst två bagdadlådor i köket. Och tyvärr en dotter med något som mest kan liknas vid ett bagdadrum i perioder.

Edit; Jag känner ett omedelbart behov av omformulering av ovanstående.

Nej, men jag har minst två bagdadlådor i köket. Och en dotter som jag älskar högt men som bor i något som mest kan liknas vid ett bagdadrum i perioder.
 
Jag gjorde en rockad bland alla lådor med blandade verktyg, byggde en verktygsvagn och fick ÄNTLIGEN ordning på allt utspritt så nu behöver jag inte leta 2 timmar för ett 2-minutersjobb. :o :p

Wow! Nu blev jag faktiskt lite inspirerad att göra en insats i mitt verkstadsutrymme.... :up:
 
Jag har ju en lång hall med krokar längs ena väggen och där hängs kläderna av. Trots att det var förra vintern jag var i lagårn och mjölkade varje dag och ko-kläderna är tvättade både två och tre gånger sen dess så luktar det fortfarande lite kossa ibland i hallen. Ger mig f*n på att nån kossa smet med hem hit och bor nånstans i hallen. :D

haha! :D

Du borde ha speciell garderob som mig ;) Har en allergisk pojkvän men det går hur bra som helst så länge jag har kläderna i garderoben, luktar inte häst alls i lägenheten
 
Wow! Nu blev jag faktiskt lite inspirerad att göra en insats i mitt verkstadsutrymme.... :up:
Du behöver en svets, fyrkantrör, fyra stora hjul, hålplåt och krokar och en skrotad sopställning samt en burk färg och en Dymo. Min verktygsvagn fick integrerat sopställ med plats för både torkpappersrullen, sopborsten, golvborsten och sopskyffeln för dom är ju alltid på rymmen nånstans annars. :D
 
haha! :D

Du borde ha speciell garderob som mig ;) Har en allergisk pojkvän men det går hur bra som helst så länge jag har kläderna i garderoben, luktar inte häst alls i lägenheten
Kåken är både felbyggd och utrymmena trånga så en garderob till,,,,,,näe, funkar icke. Dessutom ingår ju lite kodoft i husens charm på landet. :)
 
Hmm. En burk färg, check. En Dymo? Kanske, ev trasig. Jag tror inte en svets hjälper om jag inte kan hantera den utan att bränna ner hela gården. :D Men det finns en del befintliga förvaringsutrymmen (skåp och väggar med krokar) och möjlighet att smälla upp fler hyllor, om man bara röjer ur eländet först.
 
Hela mitt hem är ett skämsrum ibland. Det blir så i perioder när man bor i en liten lägenhet med öppen planlösning, tillsammans med massa hundar som jobbar i ur och skur.

När jag börjar tveka på att släppa in främmande på kaffe så tar jag mig i kragen och storstädar. Fördelen med de där få rummen är då att man måste städa överallt, annars får man inte plats att leva. Tror över lag att folk har mer utrymme än de behöver.
 
Jag har tänkt att jag skulle köpa förvaring men ekonomin har inte medgett det än så då har jag låtit det vara, till den milda grad att jag nu mår en smula illa när jag passerar.

SVT visade nyss en serie om hur man förvandlar loppismöbler till massa smarta, kreativa och praktiska lösningar. Krävs inte allt för mycket snickarkunskap för att bygga garderob av lastpallar (den blev jättesnygg!) och en frän byrå av udda lådor. Kanske nått att titta på för lite inspiration, som inte kräver några större utgifter?
 
Har hållit på att totalrenovera här hemma sen i mitten på mars förra året. Det säger väl allt :p
Kanske är städat till nästa sommar eller så :D
Har inga garderober, ingen förvaring i vardagsrummet, källaren ser ut som hej kom och hjälp mig.
Garaget är vårat mest städade rum :o
 
Inte alls, inte alls, mina förråd är ständigt toppstädade och ger aldrig några kommentarer....

p1050506_136419782.jpg


Denna bild är tagen efter att 2/3 av ursprungligt innehåll är uttaget...Innan denna bild var det därmed risk för att bli anfallen av flygande saker vid öppnandet av denna oskyldiga dörr

p1050518_136419559.jpg
 
Herregud ja...

När vi bodde i Linköping hade vi en inneboende som sedemera hittade eget boende, så vi använde hennes rum till allt vi inte visste var vi skulle ha. Till slut var där så mycket skit att vi inte längre vågade öppna dörren. Då satte vi upp en lapp på dörren som sa "här bor Moa och Loa, våra boa (-ormar), dom gillar att kramas så kom in på egen risk.

Nu har vi ett arbetsrum som ser likadant ut, men vi jobbar på att städa upp det, lite i taget (ok vi har inte kommit dit än, än så länge är vi i rum som går att vara i och städar...)

/Lavinia, inte så ordningsam och sällan hemma...
 
Med jämna mellanrum exploderar hela mitt hus i ett enormt kaos, andra kallar det "lite stökigt" och "Det syns ju att ni bor här" men i min smak är det total oreda. Idag är ett sånt tillfälle. Det ligger papper på varddagsrumsbordet, hänger tvätt på tort i gästrummet, hallen uppe är det några brädor och en påse kuddar i och golven ser ut som fan. Konstigt nog så exploderar allting alltid precis just när man börjar städa..

För att svara på den egentliga frågan så ja, ett minirum uppe som egentligen skulle utrustas med madrasser och kuddar (har varit ett förråd tidigare) där är en låda julsaker, en låda gardiner, gammal datorskärm.. Massor av bråte.
 
Varför har jag det? Antagligen för att jag är en usel och slarvig person....

Jag tycker inte att slarvighet räcker för att man ska bli usel.

Själv jobbar jag mot känslan att skämmas över oreda. Ser den känslan mest som en del av en kvinnofientlig kultur. Sen är jag absolut ingen samlare, utan ogillar snarast saker. Så det blir inte så rörigt men givetvis ofta smutsigt och dammigt eftersom jag inte prioriterar att göra något åt det.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: Trott
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp