Har du något skämsrum?

Inte längre, jag har städat mitt skämsrum som är mitt källarrum som agerar förråd. Det är ff för mycket prylar där inne men alla kartonger är märkta och nästan ingen onödigt ligger/står på golvet. Ordning och reda råder där numera med trasmattor på golvet :)
 
Enligt min pedantiska mamma får alla ha ett skämsskåp/garderob, hennes var ett skåp i syrummet.

Mitt är en klädkammare bakom gästrummet. Dörren till klädkammaren låses vid övernattningsgäster.
 
Jag har bara en liten tvåa så plats för skämsrum finns inte, men undrar om inte alla mina lådor, garderober, skåp och annan dold förvaring är skämsiga... Jag är oftast väldigt bra på att vara städad och prydlig utåt, dvs inte en massa småprylar som ligger och skräpar, saker och ting är i ordning med rena ytor och tillrättalagda kuddar, men öppnar man en garderob så ligger allt i ett enda skrynkligt överfullt kaos. Önskar så att jag hade ork och disciplin nog att ha allt i fina släta högar mer än två dagar efter en garderobsstädning. Detsamma gäller alla andra lådor, kaos. Sminkavdelningen är faktiskt riktigt organiserad och fin, både i bordet och i byrån, det är ju alltid något!
 
Nej, men jag har minst två bagdadlådor i köket. Och tyvärr en dotter med något som mest kan liknas vid ett bagdadrum i perioder.

Edit; Jag känner ett omedelbart behov av omformulering av ovanstående.

Nej, men jag har minst två bagdadlådor i köket. Och en dotter som jag älskar högt men som bor i något som mest kan liknas vid ett bagdadrum i perioder.
Förut hade jag en bagdadlåda i köket- där fanns allt möjligt, mina få ynkliga verktyg tills ena sonen lyckats med bravaden att "låna" mina skruvmejslar så de flesta (och jag hade inte många) nu är borta med vinden, jag hade skruvar, spik, ringar från hästtäcke, karbinhakar, reflexer, isolatorer, kulor som barnen tappat, några av mammas verktyg och liknande saker. Bra att ha. Skrivbordet ska vi inte tala om, små korgar med olika sorters papper, armband, kulor, frimärken och fan och hans mosters makes systers karls ingifta bonusmormor!

Här har jag en låda med en burk, en ring från ett hästtäcke, en skruv och ett barnhalsband. I en annan låda ligger det kvitton... Ännu har jag inte fyllt den med bra att ha saker. Ännu är den inte en bagdadlåda. Ge mig några månader...
 
Lägenheten jag bor i har en sådan fantastiskt planlösning att jag och sambon kan ha varsitt förråd som vi disponerar över var för sig. Båda är totalkaos. :up:

Fast jag tror inte att någon av oss skäms över det.
 
Äsch, vi hittade en hel bil bakom hönshuset.
Efter att den fått litet kärlek så åker jag nu omkring i den.
Bra att ha. Eller hur @MacGyver
Ja helt perfekt ju. :up:

Apropå bra-å-ha, det finns ingen som behöver lite hydraulkopplingar? Jag kan dela med mig av lite av mitt lager som i dagsläget troligtvis väger sisådär 8 ton. :angel:
 
Ja helt perfekt ju. :up:

Apropå bra-å-ha, det finns ingen som behöver lite hydraulkopplingar? Jag kan dela med mig av lite av mitt lager som i dagsläget troligtvis väger sisådär 8 ton. :angel:

Jag tänker INTE tala om det för särbon! O_o Han är en typisk "bra att ha" och har ALLDELES för mycket plats (alla förråd och lador är mer eller mindre fullpackade) :cautious:
 
I en tvåa med halvdåligt med förvaring är antingen allt kaos eller inget. Jag väljer inget, eftersom stök gör mig trött. För mycket intryck, hittar inget.

Lägger ingen värdering i det, och jag vet att det finns folk som tycker att det är lite småjobbigt att vi har det "spartanskt" (bortsett från kattleksaker givetvis!). Sambon hade gärna haft allt framme, han har lättare att få saker gjort om de inte lämnar hans synfält.
 
Jaaa… :(. Sovrummet är katastrof. Dörren dit måste vara stängd när vi har gäster för annars skäms jag. Blir tjurig bara jag tänker på det men tar mig aldrig i kragen och städar upp.
 
Jag läste i samma tidning idag. Här i huset finns minst två skämsrum. Tvättstugan som visserligen blev genomgången i somras men där det hamnar massa kläder och skit ändå. Samma med ett av rummen på övervåningen som inte används. Där mitt i lilla rummet står en sån där ful flyttbar klädförvarare i svart från Ikea ... I den massa tråkiga kläder:cautious:
Sen flyttkartonger.

Stallet är rätt pinsamt med. Måste verkligen få upp hyllor så det kan bli ordning. Men eftersom hästarna går på lösdrift används det ju mest när de tas in, skos osv. Aja syrran är iaf med skyldig till stöket där :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: Trott
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp