Har ett litet problem....

J

Jaba

Jag är nämligen väldigt missnöjd med klubben jag har varit medlem i 13 år. Det är den närmaste ridklubben ca 1,5 mil från stallet. Det är dåligt med ridhustider o jag funderade på att byta klubb o börja rida i ett privat ridhus ca 1 mil från stallet. Men då var det minst lika dåliga tider för "utomstående" dvs dom som inte är uppstallade där samt att man inte kan köpa ridhuskort utan får betala per gång vilket blir hutlösa pengar per månad. (lika mycket som 6 månader i den gammla) Då har dom max 5 hästar åt gången på 20*60. Alternativet är då att rida där jag rider nu men då kan man i stort sett vara hur många som hällst på 20*40, dock har jag upptäckt att det inte är så många som har ridhuskort där och jag har max varit 3 st inne sammtidigt.

I det privata har man enbart tillgång till hinder på helgerna då det oxå är dyrare att rida. Men då får man vara hur många man vill som delar på ridhuset. SÅ på vartdagarna får man bara rida dressyr.
Hinder får man använda på gammla klubben om dom andra tillåter det alla dagar.
Ett annat alternativ är ju att jag byter klubb helt o anväder deras ridhus samt tävlar för samma. Men det skulle bli så himmla mycket i bensinpengar så då känns de som att jag lika gärna kan rida i det privata eller på gammla klubben.
Jag har lite besluts ångest. HUr ska jag göra? Jag är iaf med de klara med at jag inte vill tävla för den gammla klubben pga att dom enbart sattsar på elit ekepage, o där är inte jag.
Är det olika från klubb till klubb angående om man måste lösa tävlingslicens om man ska kunna köpa anläggningskort för klubben så länge man är medlem? Eller kan man vara medlem i en klubb o använda deras ridhus, o tävla för en annan klubb om man är medlem?
 
Hej hej!!

Alla klubbar har lite olika regler för det där. Min klubb subventionerar ridhuskortet för de som löst tävlingslicens inom klubben. Dock är det ganska ont om tider...
Finns det inte så många privatryttare att ni kan gå i hop och bilda en egen klubb och hyra ett ridtält eller så? Det finns det planer på häromkring.
Det finns ju en massa olika sätt att göra på.
Hoppas det fixar sig för dig.
 
e ju olika från kulbb till klubb enklast e ju om du hör med klubben ifråga..

Själv hade jag valt de ridhus med mest "plats" i
 
trots att det kostar lika mycket att rida i det ridhuset per månad som det kostar att rida i det gammla ridhuset på ett halvår?
Måste få min stallägare att bygga en ridbana. Han har så mycket mark över tyckr jag som bara står oandvänd. :banana:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 126
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Anläggning Måste kolla om detta är en vind som blåser över hela Sverige, eller om det bara är i Örebrodistriktet. I den klubben som jag är med (än...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 432
Senast: FannyN
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 778
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp