Har gjort tävlingsdebut!!!

Gjorde min tävlingsdebut nu i helgen som var och det gick över förväntan!
Fick 4.95 i lätt fyrgång och kom till A-final. Där kom jag 4:a.
Hade provat på att tävla ridskoletävling innan som också gick bra.
 
Vad alla är duktiga! Det är verkligen inte lätt det där med tävlandet.... :crazy:
 
Jo, det är inte lätt. Fast det är lätt när man är i publiken, och tänker att " så där bra kan min häst också tölta/trava/galoppera/skritta" men då tänker man inte på att man under en tävling på några minuter ska presentera det bästa från alla gångarter. Man tänker inte på att det är en massa väntan innan tävlingsmomentet, transporera hästen dit, värma upp i lagom tid, och lagom mkt. Lyckas peppa hästen lagom mkt mmmmmm. Så bara att vara med är ju en prestation i sig, och framförallt är det väldigt lärorikt.
 
Nähe det e inte lätt att ta steget ut från den slutna träning och visa upp sin häst offentligt och få ens ridstil bedömd men när man gjort det första gången e det ingen fara sen tror inte det iallfall :crazy:
Alla frågade i stallet en vecka innan: e du inte nervös :confused:...svarade lite nervöst :crazy: nej .....svaret blev " Du e tuff du " små log lite och sa "ja det e ja väl" :D
 
skickade henne på betäckning, när hon kom hem och jag skulle rida lite smått så vurpade jag med min andra häst, gips i tre månader, sen vare ingen idee att rida.. så fick hon föl och så satte jag igång henne lite smått, men den kändes inte helt hundra, hade veterinär och så.. men hitta inget fel, gick bra av och från, sen tappa vi trav och tölten satt väldigt hårt inne, min lilla ridlärare kunde inte förstå, för jag red mycket sämre förr... Bokade tid hos kiropraktor, skulle få vänta i två månader, red mest skritt i kogen, efter en månad så var hon plötsligt väldigt väldigt halt i hagen... veterinären hitta inget fel och kiropraktorn hade inte tid. Fick äntligen komma dit och hitta fel i ryggen som hade lett till en massa saker. Antagligen hade det blivit något litet litet fel när hon fick föl och att det lett till att hon hade fått låsningar å en massa. Att hon plötsligt blev väldigt halt berodde antagligen på att hon hade fått spel i hagen och sparkat bakut, så att den lillalilla förskjutningen blivit stor.

Min korta förklaring till eländet... Nu är hon under behandling och kommer förhoppningsvis att bli bra

//ina
 
Hmm nä..har tävlat 4 ggr tror jag att det blir nu...lite blandat resultat..men det har gått uppåt i alla fall! Från en 24 plats till en femte plats på 3 månader! :D
Ska skaffa en ny pålle snart så nästa år kommer vi att vara farliga!
Se upp på alla banor runt om i Sverige! :D
 
Jo men det är ju bra att det går bättre iallfall :smirk:och det ska det ju göra :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 536
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 406
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Buck
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp