Har jag blivit lurad med BoT-kopiorna?

susanne

Trådstartare
Ska man känna värme liknande den vid liniment? Jag har köpt ett par Back-on-Track kopior (bandageunderlägg). Den ena använder jag själv för tillfället då jag har lite ont i min handled. Jag trodde att jag skulle känna en värmande effekt. Är det meningen, eller har jag blivit lurad att köpa något verkningslöst?

Vad har ni som har BoT för erfarenhet? Beskriv hur det känns!

/Något besviken

Sv: Har jag blivit lurad med BoT-kopiorna?

kopior:confused:

blir väl inte direkt jättevarmt.
jag är då nöjd med mina:) (äkta)

faffanforever skrev:
kopior:confused:

blir väl inte direkt jättevarmt.
jag är då nöjd med mina:) (äkta)

Men blir det varmare än om du lindar med vanliga bandageunderlägg?

Det är annat märke än det kända, men ska enligt informationen från företaget som säljer dem vara keramiska mm, precis som BoT.

Jag har äkta BOT och jag känner ingen värme om man bara håller i dom. Så du kan nog vara lugn..

Thera skrev:
Jag har äkta BOT och jag känner ingen värme om man bara håller i dom. Så du kan nog vara lugn..

Nej, jag menar inte när jag bara håller i dem. Jag menar när jag lindar mig själv. Har haft den över natten och inte kännt något speciellt.

Jag provade att sitta på hästens BoT-ryggvärmare och det blev faktiskt riktigt varm efter en stund.
Någon effekt borde du ju få tycker man.

susanne skrev:
Ska man känna värme liknande den vid liniment? Jag har köpt ett par Back-on-Track kopior (bandageunderlägg). Den ena använder jag själv för tillfället då jag har lite ont i min handled. Jag trodde att jag skulle känna en värmande effekt. Är det meningen, eller har jag blivit lurad att köpa något verkningslöst?

Vad har ni som har BoT för erfarenhet? Beskriv hur det känns!

/Något besviken

Jag har mycket BOT till våran Lukas och visst, det blir varmt. Helst när man har på stalltäcket. Jag tycker det är en torr värme (eller speciell sort av värme) när man känner under täcket/padden mot hästen. Hästen är ju inte svettig men det är ändå väldigt varm.

Så värme borde du ju känna om du lindat med BOT paddar.

~Ingrid

När jag prövade att linda mig själv med BoT så kände jag ingen direkt värmeutveckling. Inte mer än vad det skulle ha blivit med en annan padd och linda.

Kan hända att du blivit lurad, hur mycket har du haft din hand lindad då? Alltså hur ofta?

Sambon har på sig själv provat handledsskydd, ryggvärmaren för häst och en av de tjockare paddarna. INGEN effekt ö h t.

Jag har knäskydd på bägge knäna och handledsskydd från Back on Track. Känner ingen värme av de men mina inflammationer har blivit mkt bättre.

Jag säljer mkt backontrack och har därför hört en del åsikter om dem.
De som inte är ett dugg nöjda är folk som har ett väldigt stilla liv, tex rullstolsbundna etc.
De som märker stor effekt är de aktiva människorna.
Därför antar jag att för att de ska kunna göra det som reklamen påstår: återreflektera kroppens egna värme så måste kroppen själv producera värme.

Med detta i minnet så använder jag till min dåliga kropp backontrack när jag rör mig mkt, samt efter att jag badat varmt. Då blir effekten mkt större än när man som jag gjorde förut använde det när jag sov eller glodde på tv.Jag använder knäskydd, handledskydd, långkalsonger och tröja.....

Översatt till hästarna så började jag därför använda täcket under utetäcket i hagen och DÅ märker man resultat. Därför är oxå de som har hästarna på lösdrift mkt mer nöjda med täcket än vad de som har hästarna uppstallade är.

Jag har beställt ländtäcke nu för tänk så bra det måste vara för hästar med ryggproblem, att träna med det på.

Djurjouren skrev:
Jag säljer mkt backontrack och har därför hört en del åsikter om dem.
De som inte är ett dugg nöjda är folk som har ett väldigt stilla liv, tex rullstolsbundna etc.
De som märker stor effekt är de aktiva människorna.
Därför antar jag att för att de ska kunna göra det som reklamen påstår: återreflektera kroppens egna värme så måste kroppen själv producera värme.

Med detta i minnet så använder jag till min dåliga kropp backontrack när jag rör mig mkt, samt efter att jag badat varmt. Då blir effekten mkt större än när man som jag gjorde förut använde det när jag sov eller glodde på tv.Jag använder knäskydd, handledskydd, långkalsonger och tröja.....

Översatt till hästarna så började jag därför använda täcket under utetäcket i hagen och DÅ märker man resultat. Därför är oxå de som har hästarna på lösdrift mkt mer nöjda med täcket än vad de som har hästarna uppstallade är.

Jag har beställt ländtäcke nu för tänk så bra det måste vara för hästar med ryggproblem, att träna med det på.

Tror helt klart det ligger nåt i det du säger, vi har vårt täcke under utetäcket när han går ute. Däremot har jag paddarna inne om nätterna.

~Ingrid

jag tror inte du är lurav, min polles ben är inte varma när jag lindar av mina back on track, men det känns och syns TT DE GER resultat mm :)

jag har själv BoT handleds skydd när jag arbetar, sambon har ryggbältet och är även ibland lindad med hästens (!) paddar på knäna ( har inte hunnit beställa knäskydd) när han tränar i backen.
Han sov till och med på ryggplattan för häst efter ett otäcktfall i backen och han blev snabbare "frisk" än tidigare. Hästen har också paddar på om natten efter hårdare träning.
BoT är för vår familj ovärderlig, men ingen värme känns direkt.
Jag upplever i bland en stickande känsla i handleden, som dagligen får stryk av ca 60 täckesbyten och 40 benskydd och boots som ska sättas på....:banana:

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 828
Senast: CFrisk
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 966
Senast: Petruska
·
Utrustning Vad anser ni om märket back on track på unghäst på 1,5-3 åringar? Jag själv har använt bot täcke osv på en av mina gamlare hästar pga...
Svar
9
· Visningar
1 617
Senast: remmis
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 897
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31