Har jag problem? - Läggning...

Sv: Har jag problem? - Läggning...

Vill bara säga att min son på 2½ år fortfarande sover i spjälsäng och har aldrig försökt ta sig ur.

Lycka till med avvänjningen, det är väl som med missbrukare-är värst dom första dagarna ;)

Vad duktiga ni är. Fortsätt på samma sätt och ha som sagt mer tålamod än Sam. Det kan bli svackor eller så går det hur bra som helst!

Jag är jävligt envis, i alla fall innan midnatt. Enda gången han somnat utan tutten innan igår var en kväll när han var så förkyld att han inte kunde äta utan stor möda. Men det tog jättelång tid.

Massor av gånger igår klämde han på mina tuttar och sa "bjolk" och när jag sa "mjölken är slut" så blev han jätteledsen. :(

Hehe tack. Mjölkmissbrukare. :D

Jag kan ju iofs köpa en madrass till spjälsängen och prova, går det så går det.

Tack för all pepp, jag fortsätter rapportera!

Det går jättebra, jag kan uppdatera när han somnat (om ett par timmar)

Jag hade faktiskt glömt bort tråden! :D

Ok, jag gör faktiskt så att jag kopierar från min blogg, den har uteslutande handlat om läggningen sista veckan :D Hoppas ni orkar läsa!

Andra natten:
Andra natten klarades också fint, han bökade runt i 45 minuter och frågade inte om tutten en enda gång. Sen somnade han. Och sov i fyra timmar. Vi har fixat gardiner till sovrummet så det blev mycket mörkare, troligtvis var det därför vi sov till halv nio i morse! Han åt några gånger inatt, tror det var tre.

Tredje natten:
Det gar faktiskt ratt sa bra det har med laggningen. De senaste dagarna har det tagit ungefar 45 minuter att lagga honom utan tutte. Igar ammade vi i soffan och sen gick vi in och la oss. Jag lagger mig stilla och sager att vi ska sova, och han hoppar runt som en galning tills han trottnar. Sen bokar han runt som en liten gris i lera i en halvtimme innan han somnar.

Igar krop han nara nara med sitt huvud bredvid mitt, jag latsades sova. Da tittar han pa mig med sina stora ogon, brister ut i varldens smile och sager HEEEEEEJ!!!!!. Nar jag inte svarar (jag sov ju) sager han VOFF! Haha da kunde jag inte halla mig langre. Hur sot far man bli egentligen?

Fjärde natten:
Igar blev det lite fel med nattandet. Sam somnade nastan i soffan nar jag ammade honom och sen blev han helt speedad nar vi skulle lagga oss i sangen. Han slukade 80 ml ersattning (han brukar aldrig ata mer an 30) och sen kom det en bil. Det var Martin som skulle titta pa min sista hast, sa vi fick avbryta laggningen och ga upp igen.

Sam och jag gjorde 80 ml ersattning till som han slukade nastan alltihop och sen bokade han runt i sangen ett bra tag innan han dackade. Han sov jattefint tills Paddy kom hem, da maste han ha vaknat till och i ett forsok att somna om igen trillade han ur sangen! Han blev jatteradd och jag ocksa och Paddy ocksa, som hade lagt sig i sangen men sen gatt upp pa toa, sa han var dar nere nar det hande. Ingen blodutgjutelse som tur var och med lite tutte lyckades vi somna ratt snabbt igen och sov till 07.27, 3 minuter innan klockan ringde.

Femte natten (igår):
Jag ammade i soffan innan 19 och lämnade sedan barn och man för att åka upp till min kompis Hanna. Vi hade en underbar kväll, red en runda och bara pratade och myste. När jag kom hem sov Sam och det hade gått jättebra (eller lika bra som för mig) att lägga honom. Han hade hattat runt i en timme ungefär innan han kröp ihop och däckade. Han sov ända till 04.45 och sen ammade vi och sov till 8!!!!!

Sjätte natten (idag):
Ikväll var vi och hälsade på sambons ex och kom därför inte hem förrän vid 20. Eftersom Sam hade en "ou" (bajs) slängde jag i honom i ett snabbt bad och klockan var närmre 20.40 innan vi kom i säng. Jag blandade till 140 ml ersättning och mixade med 50 ml svensk välling (som han alltid hatat innan) och han åt 130 ml av 190! (rekord)

Sen var han rätt pigg och hoppade runt ett tag och försökte tända lampan och skulle peka ut alla ansiktets delar hundra gånger. Det är inte lätt att låtsas att man sover om någon trycker in sitt finger i ens öga :D Till slut kröp han ihop under en kudde och somnade. Och där ligger han än :)

I det stora hela tycker jag det går jättebra. Som ni ser har jag inte ammat en enda gång idag, men tänker göra när han vaknar nästa gång. Med tanke på hur mycket ersättningsvälling han slukat lär det inte bli än på ett tag :D

Han verkar helt ok med de nya rutinerna, och även om det tar en timme så tycker jag det är rätt så lyckat. Vårt sovrum är jättetråkigt, bara en säng och ett fönster man kan stå i, annars är där inget som kan underhålla honom. Jag tror att han kommer tröttna på att fara runt och bara lägga sig att somna direkt efter ett tag, men det kan nog ta ett par veckor. Han är envis som en åsna.

Tack för att ni peppade mig, jag kände mig trygg att göra det här!

vår son leker alltid rövare efter kvällsmålet. Vi äter i soffan och sen får han leka ett tag innan vi borstar tänderna och sover!

Va roligt att det har gått så enkelt för er! Det låter som det kommer gå lätt att ta bort alla amninspass när ni känner er redo! :D

Vad skönt att det går så pass bra! :)

Forsätt i samma stil och ta bort amningspassen när det fungerar bra med nattningen! :)

Ja precis, det var min plan. Och jag tycker det är jätteskönt att ha lyckats ta bort amningen från läggningen utan att sluta amma.

Nu har min jvla bröstvårta spruckit :cry: men det är nog pga svampen pga graviditeten hoppas jag. Inte alls skönt.

Grattis, vad roligt att det går så stadigt bra för er nu!!!

Lite lustigt att vi inledde exakt samma projekt samtidigt du och jag. :)
Kan rapportera att Valle har varit varm/febrig, hungerstrejkat och varit supergnällig vissa dagar. Det ser ut som om framtänderna i överkäken är på väg, så han har haft jättesvårt att komma in i djupsömn när han somnar själv. Han somnar och vaknar efter ca 1 minut och gråter så tårarna sprutar. :(

Men vissa kvällar har det gått galant. Då har han gjort precis som Sam. Jag har ammat liggandes i min säng, när han lessnat (har oftast inte somnat) har han släppt frivilligt. Då är jag snabb med att dra ned tröjan, annars ska han tutta några sekunder då och då och leka med bröstvårtan. Han har krypt runt i sängen, jätteglad och lekt och verkligen försökt få igång sin trååååkiga mamma. :D När han lägger ner huvudet på sängen gång på gång men vägrar försöka sova lägger jag honom på rygg i spjälsängen och kryper halvt ned med huvudet och axlarna där nere hos honom. Då brukar han somna.

Allt som allt brukar det ta 30-60 minuter. Ungefär som för er alltså!
Bara å köra på!

Vad duktiga ni är. Det är klart att det kommer att ta tid, men det gör ju inte så mycket. Målet kommer ni att nå.

Här om dagen la min mamma Alice för första gången. Det gick jättebra, det tog bara 1 h 20 min.... :D Det verkar lovande inför vår resa då dom ska vara barnvakt i hela 6 dagar..... :eek:

Vad roligt att det går bra för dig också! Stackars Valle med tänderna, vi har också tandsprickning på g, fast 6 kindtänder som håller på att ta sig upp. Inte skönt alls, men Sam verkar inte jättebesvärad, tuggar mest på fingrarna.

Idag har han sprängt alla sina barriärer och drack först upp de 200 ml vällingsersättning jag gjort till honom och sen kom han med flaskan och sa Mjolk mjolk så vi gick ner och gjorde 120 till som han slukade det med! Observera att denna killen aldrig ätit mer än 30 ml ersättning förr!

Jag har världens spricka i ena tutten, tror det är svampen. Jätteotrevligt. Så jag ammade inte ikväll alls, men ammade innan idag när han skulle sova middag.

Bollen vad bra att det gick bra för din mamma, 1h 20 minuter är ju ingenting :D Vart ska ni åka?

Här har också nappflaskan börjat accepteras!
Jag ammar max en gång nu utöver när han ska somna på dagarna.
Är vi ute och far och han sover i bilen/vagnen kan det ofta gå hela dagar utan att jag ammar alls. Så han MÅSTE ju dricka de dagarna har han väl kommit på. Han har precis lärt sig dricka själv, fatta att man måste vinkla upp flaskan lite för att det ska komma...

Men det är ett tag kvar innan han skulle acceptera att dricka på kvällen när han är trött/kinkig eller på natten.

Ja natten har jag inte ens provat än, jag är så himla van vid att bara slänga fram tutten så sover vi igen på 2 sek. Men med 3 dl välling i magen ska han väl sova lite längre än vanligt tycker man :D

Idag har han sprängt alla sina barriärer och drack först upp de 200 ml vällingsersättning jag gjort till honom och sen kom han med flaskan och sa Mjolk mjolk så vi gick ner och gjorde 120 till som han slukade det med! Observera att denna killen aldrig ätit mer än 30 ml ersättning förr!

Det låter precis som Rasmus, han tog inte vällingen förän amningen var borta! :) Har hört flera andra som gjort samma sak!

Liknande trådar

Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar... 2
Svar
33
· Visningar
4 343
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Jag har lite frågor och funderingar gällande amning. Min pojk är 6 månader om en vecka och ska då enligt BVC byta ut en portion till... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 870
Gravid - 1år jag vet inte vart jag ska börja. Ni som läst min pappadepressionstråd vet ju lite. Jag känner att vi kommer ingen vart. Vissa dagar är... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 935
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Vår lilla son på 7 månader håller på att driva oss till vansinne med sina sömnproblem. Han har ända sen han föddes haft väldigt många... 2 3
Svar
59
· Visningar
6 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka