Har köpt ett ödehus!

IMG_20230924_165741.jpg

Nu har det hänt lite grejor igen :)
Vardagsrummet har fått golv och färg, tapet inhandlad och ska "bara" upp, sen golvlister (och el) och så är det typ klart ^_^.
Altanen/biblioteket har stängts in och även fått panel utanpå men glömt ta bild.

Allt utom badrum och hall är gjutet i ladan men alla fönster på på plats och ska bara in en dörr för att allt ska vara klart på utsidan :)
 
Screenshot_20230924_170746_Gallery.jpg

Bakom denna fina gips väggen har vi bibiloteket/altanen, ska installera ett par pocket doors så man kan öppna upp och få ett stort vardagsrum och sen öppna upp glasdörrarna ut i trädgården så katterna kan springa in och ut som de vill ^_^
 
Ska ha biblioteket i fd uterummet, med mysiga fotöljer, brun betsade trä bokhyllor längst väggen mot vardagsrummet och tapeter i denna stilen
Screenshot_20231004_192356_Chrome.jpg

Men vet inte om jag ska ha samma golv som I vardagsrummet eller ngt mörkare? Vad tycker ni?
 
Har köpt ett torp som stått tomt i 10 år och misskötts sen det renoverades för 20 år sedan. :D.


Visa bifogad fil 39069

Finns avlopp, el och vatten men krävs en del att få igång det.
Det stora som ska rivas/byggas om är
Tak, farstu, garaget. Taket och panelen är egentligen bra men då farstun är murken så är det lika bra att byta ut eterniten och se hur allt ser ut under ^_^.

För tillfället bråkar jag dock med björnbärsris (har tagit över hela tomten). och slänger alla sopor som fd "hyresgäster" proppat in i garage, hönshus och lekstugan.. och hittar ännu mer i buskarna i takt med att björnbärsriset försvinner.
Om stommen i huset är någorlunda kan du låta den stå. Renovera inifrån.

Och varför byta tak? Det håller i evighet och är himla krångligt att hantera eternit om man inte verkligen måste.
 
Ska ha biblioteket i fd uterummet, med mysiga fotöljer, brun betsade trä bokhyllor längst väggen mot vardagsrummet och tapeter i denna stilenVisa bifogad fil 129395
Men vet inte om jag ska ha samma golv som I vardagsrummet eller ngt mörkare? Vad tycker ni?
Gillar verkligen Morris, kan ev bli en i hallen. Jag har nyligen tapeserat mitt lilla kontor med Stig Lindberg Pottery. En vägg då det blir lite för mycket i det lilla rummet annars .
 

”Nya” Morris-mönster​

100 år efter William Morris bortgång är hans tapeter lika populära som någonsin. Midbec har i samarbete William Morris Society gjort kollektionen Hidden Treasures. Det är en serie tidigare osedda Morris-skisser som återskapats av den svenske designern Björn Nilsson. I vanlig ordning bildar tapeterna vackra mönster både på nära håll och långt ifr
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp