har köpt ny sadel..

LadySara

Trådstartare
efter många om och men hittade jag en sadel som passade damen.. hittade en Lemtex.. ett märke ja aldrig hört talas om faktiskt..

så vad vet ni om sadlarna med de märket?

positiva/negativa erfarenheter??!!

Sv: har köpt ny sadel..

Vad jag har fattat det som så var det väl gamla Kloster Schöntal som fick byta namn till Lemetex, möjligt att det var något ägarbyte eller så.

Jag har bara provat en Lemetex sadel när jag provade kompisens häst, mjuk att sitta i och låg bra på hästen men för den sakens skull passar den ju inte på alla hästar.
Har själv haft träns från Lemetex, väldigt bra kvalité för ett bra pris.

Jag känner ganska många med Lemetex sadlar. Bra läder och verkar vara bra kvalite! En tjej har haft sin sadel i 15 år och den är jättefin fortfarande. :) Funderar själv på att skaffa en sån till min häst om den skulle passa.

Är lematex och Husar samma märke?

Vet en i stallet som har en lemtex sadel. Den ser i alla fall lika fint ut nu som när hon köpte den!

Det är samma som gamla Kloster Schönthal. Har en namne och tycker den är av mkt god kvalitet för att vara 15-20 år gammal! Min häst kan dock inte ha den, aldeles för smal för honom!! :crazy:

hade en kloster schönthal, och det var den mest robusta sadel jag haft, så fint läder efter 10 år!

min kollades hos sadelmakare och var absolut ok. Sålde den till en sadelmakare oxå senare.
Lemetex ska väl även de vara av bra kvalite.

länk: http://www.lemetex.com/
/jenny

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 227
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?