Har någon handlat i från eb*y.de ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lillo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 099
L

Lillo

Som sagt var är det någon som har erfarenhet av att handla där i från ?
Vad har ni handlat och måste man betala några kostiga avgifter för att handla där i från ?
Brukar frakten bli dyr osv ?
Hur har ni löst betalningen ?
Jag är nämligen JÄTTE mega intresserad av en sadel som dom säljer där :angel:
Så alla som har handlat där i från kom med era erfarenheter här och nu :)

Sv: Har någon handlat i från eb*y.de ?

Lillo skrev:
Vad har ni handlat och måste man betala några kostiga avgifter för att handla där i från ?

Ja det har jag. Minns inte frakten. (ridstövlar o kläder).
Man kan maila säljarna precis som på tr****a. Fråga om de skicakr till Sverige och vad det kostar. Välj helst auktion med Paypal, vilket är säkrare.
Frakten blir ju dyrare men inte jättedyr från Tyskland. Sen är det ju lite läskigare med en sadel, mer pengar att förlora. Välj i alla fall säkert betalsätt. Köp inte om inte säljaren går med på det.

Men som sagt maila ang frakten. Brukar gå på engelska om nite tyskan räcker till. Kolla också säljarens omdömen. MÅnga bra och inga neg är bra, då vill de att kunden ska bli nöjd. Köp inte av någon med neg omdöme.

TACK så mycket för ditt svar :bow: :bow:
Ska genast skicka ett mess till säljaren ;)

Både och..
Vissa har toppenprodukter andra bara skit..
Handlade av en person massor första sändningen toppen, den andra sändningen skit.

Lädret var som papper metalldelar på träns och grimmor rostiga .Allt skulle vara nytt.

Sedan kan man fynda en del av våra tillverkare/grossister lägger ut sina varor som blivit över där.

Frakt då precis som föregående skriver..
Tänk även på att från USA tillkommer moms samt tullavgifter samt att sakerna kan "fastna" i tullen.
mvh El

Lillo skrev:

Jag har också hittat en sadel på E-de som jag vill ha, frakten på den kommer i så fall gå på 22 euro, inte dyrare än om jag skulle köpa i sverige.

En del kan ha embalagekostnader men då brukar det stå i annonsen, annars är det bara frakt och varans kostnad från E-de. Om säljaren har minsta negativa omdöme så köp INTE. Det räcker med ett negativt för att dra åt sig öronen på sådana hära sidor.

Gick på tabben att handla från en sådan på T....a, hade bara positivt omdöme förutom i ett fall. Jag blev lurad, pengarna fick jag ej tillbaks men jag fick personen avstäng från flera sidor.

Okej tack så mycket för ditt svar :o)

Man ska passa sig med andra ord.

Okido.

Otur att bli lurad :crazy: Inte roligt.

Fick svar när jag maila och dom skulle ha 500:- i frakt för 1 sadel.
Men sadeln är inte så dyr än så länge så än är det värt att buda på den ;)

Skumt att "din" sadel går på 500 och "min" knappa 200kr. Men den du vill ha kanske väger mycket mer annars kan man ju tycka att frakten skall vara lika.

Har handlat en del sadlar från eb*y.de o det har fungerat bra i de flesta fall. Har inte köpt dyra sadlar utan billiga beg. märkessadlar. Sett till att få många bilder på dem, blev besviken på en som var betydligt fulare i verkligheten, men till det priset så kändes det inte värt att bråka. Har betalt samtliga i förskott, men föredrar Paypal.
Har betalt mellan 20-45 Eur i frakt för dessa, billigast är tyska posten tror jag. Det är ju helt beroende på vilket fraktbolag o hur snabbt sadeln ska levereras, försäkrad eller inte.

Lånar tråden lite ! (hoppas ok)
Hej !
har varit inne kollat på auktionerna och visst finns det en del bra, men visst känns det lia osäkert ! Iallafall finns det inga fler tips och råd till oss nybörjare........?????? Är det någon speciell sadel som ni kan rekommendera ill bra pris !!

Hmmm ja man tycker väll att det inte ska vara sån skillnad på priset.
Men men sånt e livet :crazy:

Tackar tackar för ditt svar :bow:
Har lite mera kött på benen nu ;)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 218
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
26 067
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 214
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 530
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka