Har någon sett?

Gwaeron

Trådstartare
Har någon sett de där nya transportskydden för hästar som pangar huvudet i transporten? En rektangulär grej som går mellan öronen och sitter fast med kardborrar. Någon som har bilder på dem eller rent av har en?

Sv: Har någon sett?

Jasså. Jo, enligt vad jag hört så är det tydligen många hästar som slår upp småsår osv i transporterna:(

wendy i WENDY tidningen har haft sån på sin häst ibland ja och wendy är ju tysk.
sån mössa finns även i böcker från england

Mamma köpte ett sånt skydd efter att hon sett en kompis unghäst i ett sånt, men jag har aldrig använt det. Kommer tyvärr inte ihåg vart det är köpt, ja i sthlm iaf om det kan hjälpa...:)

Får se om jag orkar gräva upp den, (ligger i prylberget)
Senare isåfall :)

ok, har nog inte sett en sån som du menar...var har du sett dem??

jättevanligt utomlands, i flera av mina hästböcker skrivna av utlänska författare, bla i hästens skötsel o vård av Colin Vogel, där rekomenderas en skummgummi platta för att skydda hästens ömtåliga skalle. Ska kanske klippa till en av lite liggunderlag ;)

Vilken fin bild:D Mkt pedagogisk! Men det är inte en sån heller:crazy: Ska försöka slänga ihop en liten paint jag med....

Brio: Nej inte en sån, produkten jag letar efter ska heta Occi Guard

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
471
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
615
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka