Har ni blivit hundbitna någongång?

Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

när jag var i köping med min förra tik (korabos mendi) för att hon skulle koras, så gick jag fram till några stycker som satt på en bänk för att höra efter var man anmälde sig,
klev en schäferhanne upp och högg mig över vänstra underarmen, cool som jag är forsätter jag att fråga de som satt där utan att med en min visa att jag blev rädd, för det blev jag.
dom som satt på bänken däremot kastade sig på hunden för att få tag på honom.
som tur var hade jag en anorak med väldigt vida ärmar så det blev lite rispor bara.
det roligaste med den dagen var att i början så pratade de som hade pappan till min tik knappt med mig , men när de fick se Mendis resultat av hela testet blev de genast intersserad av mig.
jag snoppade av dom lite artigt... :D

Hon blev korad +2:a , tyvärr blev jag tvungen att ta bort henne för hon fick stora problem med bukspottkörteln och blev aldrig 100% bra.

elisabeth
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

jag blev tydligen bitten av en schäffer när jag var liten....
jag var grön jävlig på hundar när jag var liten..såg jag en hund så måste jag bara fram och hälsa....
och den här hunden kom jag väl för snabbt över så han blev väl mest rädd och bet mej.....
men konstiogt nog e jag inte ett dugg hund rädd.....har en egen "lite " räser idag....
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

när jag var 11 år såg jag vår grannes hund, en långhårig collie som jag kände ganska väl, ute på fri fot i området. han stod å bökade i ett par buskar... jag gick fram till honom och sa hej lukas och då kom han flygandes på mig och bet mig i armen och i bröstet och sen rusa han iväg...

fick reda på sen att han var skotträdd och hade bitit en liten tjej också något år tidigare... han blev avlivad några månader senare.

konstigt nog har jag aldrig varit rädd för hundar efter det ändå...
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Blev biten i läppen när jag var mindre... har kvar ärr...

Nästan hela mitt liv har jag vart extremt hundrädd och det hjälpte jue inte att bli biten... När jag blev äldre var jag inte lika rädd och sen när vi skaffa älsklingen farsvann allt...

Men nu är jag rädd för hundar som inte Husse/matte ser ut att ha kontroll på + lösa hundar, efter just ett antal incidenter med dessa två alternativ... Jag själv blev aldrig påhoppad med det blev vovven och det är värre... :(
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Blev attakerad och biten av en rottis på jobbet för ett par veckor sedan. Egentligen så fick hon mest tag i jackan. Det otäcka var att hon värkligen gjorde ett utfall och att hon inte gav sig.

Hunden är fortfarande på jobbet ibland, som tur är så jobbar jag bara där en gång i veckan. Men när jag ser henne så känner jag att jag faktiskt är RIKTIGT rädd för den.
 
Sv: Har ni blivit hundbitna någongång?

Min arbetsgivare hyr gården av de som äger hunden....

Och när de tog upp med hundägarna att deras hästskötare blivit biten.....ja, jo, då tyckte de att man skulle låta deras hund vara ifred. För den va sån, ville den ha kontakt så tog den de själv.

En mkt bra syn på problemet tycker jag. Att man ska låta den vara ifred.....JÄVL-T lätt när den kommer springandes och attakerar en :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om en hund har blivit anmäld till länsstyrelsen pga att den har bitit några gånger. Vad gäller då? Vilka rättigheter har ägaren och...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 196
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
34 698
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 759
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 804
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp