Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försäkrad är han redan, och försäkringen kommer att stå kvar på mamma eftersom jag vill ha honom försäkrad.
Alexandra, hur tolkar du det här stycket, direkt taget ur villkor på nätet:
-----
Hösta ersättning per försäkring är XX kr. Är hästen så svårt skadad eller sjuk att ersättningsbara veterinärkostnader kan förväntas överstiga det belopp hästen är livförsäkrad för i hos <bolaget> kan <bolaget> medge att livförsäkringen tas i anspråk istället för behandling av hästen.
-------------
Personligen tycker jag det är helt solklart att det är BOLAGET som gör bedömningen och har rätten att lämna ut liv istället för veterinärvård. Har man då livförsäkring på 5000 kr har man ju i praktiken inte veterinärvård för mer...
Eller gör du en annan tolkning av ovanstående villkor?
Allvarligt talat så funderar jag skarp på att säga upp försäkringen på min häst. Jag betalar idag ca 500kr i månaden.
Mycket pengar för mig nu.
Har haft hästen i 5 år..Jag har alltså betalat 30.000 i premier och inte utnyttjat det en enda gång.
Jag har en fond som jag sätter in 300kr i månaden på, har ca 10.000 där idag. Funderar skarpt på att säga upp försäkingen och betala in till fonden istället och ha den som hästfond.
Min häst är försäkrad för 50.000, händer det något så jag måste ta bort honom och vill köpa en ny så får jag väl ta det då...
Får väl låna eller spara..
Man ska ju betala försäkring på både bil o släp också och sen alla respengar till träningar o tävling.
Hur gör ni, har ni försäkrat ?