Har ni fått julfeeling i er stad ännu?

Jag diskuterade med en kompis igårkväll om det var ok att baka pepparkakor redan nu. Hon tyckte NEJ, jag tycker JA, såvida det är sådana franska skurna, och inte formade som grisar/granar/gummor. Är sjukt sugen på skurna pepparkakor med mandel :d

För mig kan man baka /laga vad man vill, när man vill.
 
Man kan ju göra sådana här och dekorera dem som en blomma så det blir sommarpepparkakor:
20111130164450593.jpg


Eller sådana här så blir de höstpepparkakor:
pepparkaksform-l%C3%B6nnblad.png

:D

*fan, nu blev jag sugen på glögg*

Åh den som spar hon har 3 flaskor glögg hemma :D
 
Inser nu att jag faktiskt hörde reklam för julbord för flera veckor sen, på radion. Det är helt vansinnigt tidigt!
 
Jag måste nog erkänna att jag försöker hålla kvar vid sommarfeelingen fortfarande... :o Vill inte riktigt erkänna att det börjar bli höst, hann ju inte med alla sommaraktiviteter som jag hade planerat. Samma visa varje år :p

Samtidigt som jag tycker att det är väl tidigt att dra igång julmaskineriet redan på hösten så får jag erkänna att jag tycker att december går för fort också, vips så är det nyår och jag hann inte njuta av julstämningen ordentligt. Men så är det att bli vuxen antar jag, tiden går för fort :laugh: Som barn varade december i en eeeevighet :cautious:
 
Ingen julstämning i Gävle än, förutom lite tal om julbocken och filmen Black Jack... vilket iofs är på allas läppar året runt.

Här hemma däremot!
Vi har börjat pejla efter julmust (finns bevakningsgrupper på facebook... :sneaky: ) och samla pepparkaksrecept. Saffransfrostingen är ihoprörd till cupcaksen och glitter, ljus och girlander är i startgroparna.
 
Förutom de två adventsstjärnor som suttit uppe i grannskapet sen i fjol så har jag inte sett några jultecken här i krokarna. Åt dock själv pepparkakor med grönmögelost senast häromveckan - vi glömde kexen till ostbrickan men polaren hittade fjolårets pepparkakor i ett skåp :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 657
Senast: orkide
·
Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 746
Senast: Tranan
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 497
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp