Har ni fått julfeeling i er stad ännu?

Jag har inte sett något än, som tur är. Tänker i vanlig ordning göra mitt bästa för att ignorera allt som har med julen att göra, hoppas på lite mer jobbmöjligheter kring jul osv ;) Efter att magen börjat avsky gluten så klarar jag inte av pepparkakor heller (vilket tidigare varit det enda jag gillat med julen). Har visserligen inte testat glutenfria pepparkakor, men med tanke på hur kräsen jag varit med vanliga så skulle det förvåna mig om det fanns goda glutenfria...

Jag hoppas dock att folk snart börjar julpynta! Framförallt de som bor i villor. Det är så otroligt mörkt ute på kvällarna nu att det vore fint med lite extra belysning.
 
Det är sommar hos mig med men jag har redan börjat längta till jul. Familjen kommer på besök och vi har nytt hus så det gäller att planera både julpynt och sängplatser.
 
I know, tänkte lägga till en liten grej om det. Här börjar de sälja semlor direkt efter jul vanligtvis. Ut med lussekatterna och in med semlorna. Var därför jag tog med semlor. Fast i år börjar visst semlorna i september.
Dessutom blev väl semlor "hett" i advent efter Ture Sventon?
 
Jag diskuterade med en kompis igårkväll om det var ok att baka pepparkakor redan nu. Hon tyckte NEJ, jag tycker JA, såvida det är sådana franska skurna, och inte formade som grisar/granar/gummor. Är sjukt sugen på skurna pepparkakor med mandel :d
 
Jag diskuterade med en kompis igårkväll om det var ok att baka pepparkakor redan nu. Hon tyckte NEJ, jag tycker JA, såvida det är sådana franska skurna, och inte formade som grisar/granar/gummor. Är sjukt sugen på skurna pepparkakor med mandel :d

Man kan ju göra sådana här och dekorera dem som en blomma så det blir sommarpepparkakor:
20111130164450593.jpg


Eller sådana här så blir de höstpepparkakor:
pepparkaksform-l%C3%B6nnblad.png

:D

*fan, nu blev jag sugen på glögg*
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: orkide
·
Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 746
Senast: Tranan
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp