Dumheten som jag ser det kommer sig inte av att man går in i hagen utan att veta att djur kan vara för närgångna så att man hamnar i en stolpe i väntan på ägare eller får fly ut från en hage med kvigor. Vi kan alla överraskas av djur som beter sig som djur- alltså inte helt som man själv planerat. Dumheten handlar om att om man man i det här fallet har krävt ersättning. Istället för att "oj, det här gick ju inte som tänkt" så blev det "vi ska ha ersättning för att vi fick fly från totalt livsfarliga kor och tjurar". Man har skyldigheter när man rör sig ute, inte bara rättigheter. Om man inte förstår att det kan finnas djur i en hage så kanske man bör stanna i staden och undvika landet. Att beklaga sig på Facebook och kräva ersättning är det som gör att jag inte precis tycker synd om dem. Hade de inte gjort det hade jag haft en helt annan åsikt. Nu har de själv fördummat sig liksom.
Jag är själv knappast dum, men som 14 åring stod jag på en hög med stenar, uppjagad av ett gäng med kvigor, någon tjur var väl med har jag för mig, men kan inte svära på det. Satt där en bra stund, jag och min kompis. Inte fasen tjöt jag om ersättning. Det var då jag lärde mig den hårda vägen att visst fasen är de här djuren jäkligt snälla 95% av tiden, men de gillar att flamsa runt och skrämmas lite också. Utan en tanke på att de kan skada en. Tror att de garanterat garvade åt oss där vi befann oss! Det såg ut så från där vi satt, de gick runt och log medan vi satt hungriga och väntade på att de skulle tröttna på oss....