Har ni "mål" med era relationer??

Sv: Har ni "mål" med era relationer??

Jo - men det var ju just det.. Vad jag upplever och vad han menar är alltså olika saker.. Han ser alldeles chockad ut :nailbiting: när jag säger att jag tror att han kritiserar mig eller mina val.. Det är inte hans avsikt överhuvudtaget. Vi har olika sätt att framföra åsikter - och det är lätt att man missuppfattar varandra. Det är det jag menar med att det ändå kanske skiljer sig beroende på vilken bakgrund man har..

Fast seriöst, menar han VERKLIGEN att inte såra dig låter det ju som om han försöker "uppfostra" dig :crazy: dvs han är totalt självupptagen. Är han så satans clueless om att det han säger låter som om han kritiserar dig (vilket faktiskt är det han gör) så behöver han definitivt någon form av vidareutbildning, fast jag vet inte vilken! :cautious: Empati A kanske?
 
Sv: Har ni "mål" med era relationer??

Låter lite cyniskt o otrevligt att ha vänner för att nyttja dem

Men en vän måste ju ha något som man tycker om för att man skall vilja ha den som vän.
Vad hos TS bökiga kompis är det som hon tycker om?

Frågan går ju att förtydliga litet på det viset.
 
Sv: Har ni "mål" med era relationer??

Fast det är väll inte (negativ) kritik? Det är ju en beskrivning av hur han upplever det. Han tycker att det är tråkigt, han blir ledsen osv.

Men det skulle ju lika gärna kunna stå: "Jag tycker att det är tråkigt att du inte vill ha barn, det gör mig ledsen att vi står så långt ifrån varandra i en sådan viktig fråga etc". Det är ju inte negativ kritik det är en beskrivning av hans känslor in för frågan.

Sen kan man ju ifrågasätta huruvida universiell moral är en viktig fråga öht men det är ju upp till paret, tycker han att det är viktigt så är det ju viktigt för honom.
 
Sv: Har ni "mål" med era relationer??

Jag tycker lite synd om din sambo, han har nog fått en liten livskris i samband med flytten till obygden. Inte lätt att inse att världen både är större och mindre än man trodde, kulturkrock allan!

Tror en del i att han vill diskutera med dig är att han rannsakar sig själv. Varför du har de vänner du har och hur du tänker är uppebart viktigt för honom, annars hade han inte frågat och försökt förstå. Tror det är en jätteviktig del i hans egen personliga utveckling att umgås med människor som rubbar hans cirklar;)

Sen tror jag ni behöver definiera vad han menar med personlig utveckling. Jag försöker också jobba för att utveckla mig själv, skaffa nya färdigheter och förfina mina egenskaper för att bäst kunna använda de färdigheterna.

Tex pluggar jag till läkare, jag vill lära mig så mycket jag kan om kroppen och sjukdomar. Färdigheter för att kunna hjälpa människor, men för att verkligen kunna hjälpa behöver jag utveckla egenskapen att lyssna. Det går inte att lära in utan är något jag själv måste tänka på.

Självklart vill jag ha människor omkring mig som speglar den person jag försöker bli, duktiga lyssnare och flitiga studenter, det hjälper mig att ha bra förebilder och ger mig extra skjuts att plugga av att se andra slita.

Men ska jag nå mitt mål, att bli en så bra läkare jag kan, måste jag även träna på att lyssna och samarbeta med människor jag inte är så bekväm med, allt från missbrukare till moderater.

Livsmål har jag flera men de som är viktigast för mig handlar om att ha ett jobb som utmanar mig varje dag, ha provat så många olika grenar inom häst som jag hinner (ridning, körning och olika varianter däremellan) jag vill nog jobba utomlands en vända till och jag vill ge min son så bra grund jag kan för att han ska kunna möta världen på ett oförskräckt och positivt sätt.

Så vad har din sambo för mål och hur tänker han sig att ta sig dit?
Om du funderar har du några mål och hur ser din väg ut?

Min man är också en överambitiös typ och för oss är det jätteviktigt att diskutera vad vi gör och hur vi tänker, annars riskerar vi att växa ifrån varandra och vårt gemensamma mål är att bli gamla tillsammans, det kräver lite ansträngning.
 
Sv: Har ni "mål" med era relationer??

Fast han är ju totalt oförstående att TS upplever det han säger som kritik och gör om det igen, fast TS sagt att det är jobbigt. Om ens partner säger att det känns som kritik kanske man får fundera på hur man uttrycker sig och framföra sina åsikter och känslor på ett annat sätt. Att kommunicera är inte fel men det måste ju vara en konstruktiv dialog för båda.

@Teilani: Håller med, hans cirklar behöver definitivt rubbas lite! ;) ett rejält bonnakalas kanske vore något? :D
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 216
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 707
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 660
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 211
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp