Har ni någonsin undrat över hur..

Sv: Har ni någonsin undrat över hur..

Söt!

Men stackars vovve, bli av med sitt signum :crazy:

//mimmipigg, matte till en skäggig vorsteh.

Han hälsar att det inte bara är nackdelar med att ha blivit fråntagen all värdighet och manlighet. Skägglösa hundar FÅR nämligen äta hästbajs!

;)

Jag har ruskigt svårt för skäggiga hundar med buskiga ögonbryn, så han blev fantastiskt söt utan!:D

Kanske ska fundera på en riesen som nästa hund. Tror ni man är välkommen hos uppfödare om man berättar att man tänkt raka hela hunden?:D;)

.. ett svartskägg utan skägg skulle se ut?

Svaret:

viktorheltnedklippt013.jpg

Jag lider med honom. Det var iofs lite häftigt att 'få en ny hund', men ändock.. :crazy:

(Ni får ursäkta dålig mobilbild)

:eek:

Alltså..Jag är en skäggmänniska. Karlar ska ha det, terriers är liksom idealhundar..vadfan hade schäfrar haft skägg hade jag gillat dem ännu mer....men...fan vad söt han blev :love:

Kanske ska fundera på en riesen som nästa hund. Tror ni man är välkommen hos uppfödare om man berättar att man tänkt raka hela hunden?:D;)

Nej!

Fast man behöver ju inte berätta allt innan ;) Däremot, jag tycker det är himla SYND att göra så faktiskt, det 'är' ju 'ingen riesen' sen. Är det inte bättre köpa en ras med både utseende och mentalitet man gillar då?

(Däremot kan jag ibland av praktiska skäl känna att det är synd att riesen ska ha just skägg osv. Samtidigt är det ju det som gör en riesen)

Jo absolut!
För mig är riesen inget alternativ just eftersom dom är skäggiga. Vilket är synd för tror dom skulle passa mig. Men jag är såpass ytlig att jag aldrig skulle vilja ha en hund jag inte faller för utseendemässigt:)

Jo absolut!
För mig är riesen inget alternativ just eftersom dom är skäggiga. Vilket är synd för tror dom skulle passa mig. Men jag är såpass ytlig att jag aldrig skulle vilja ha en hund jag inte faller för utseendemässigt:)

Det är ju du som bestämmer hur din Riesen skulle se ut. Tänk vad roilgt att komma på t ex IPO-träningen och tränaren skulle tala om att det bara är brukshundar som får träna så "blandrasen" är tyvärr inte välkommen. Och då få svara att det är en renrasig Riesen! :rofl:

Haha ja, skulle vara kul att se deras miner:D

Får nog hålla mig borta från andra risenägare då för jag lär ju bli sågad vid fotknölarna;)

*KL*

Till er som ville ha fler bilder:

hullmm15maj2010viktor2.jpg

hullmm15maj2010viktor1.jpg

hullmm15maj2010viktor4.jpg

Någon kommer få en chock när elen slås på på stängslet förresten..
hullmm15maj2010viktor3.jpg

jag tyker han blev mycket vackrare! (är inte så mycket för skägg :p)

Ingen som har en barberad dvärgschnauzer? Kan tänka mig att de är fina under den där stinkande golvmoppen på nosen :)

Hahaha vad gullig han blev! :love:

Hihi han påminde om min gamla briard jag hade. När han kom så var han så tovig så jag klippte ner hela hunden ;-)

Jag tycker att din hund är jättefin nu när han är nerklippt :love: Nästan så att jag kan tänka mig en Riesen när de ser ut så där!

Nej, min är inte nedklippt (har varit, med typ 5 cm skägg kvar, dock) men jag vet hur han ser ut när han har badat och så är han inte vacker. Smal nos, smala ben vilket gör att kroppen verkligen ser ut som en tunna. Då är ändå min hund lite för tunn.

Jättefin ju! Skönt till sommaren nu med ;)

Hade en bekant som klippte ned sin bearded collie en gång och snacka om att hunden blev snygg :) Fick liksom kontakt med jycken när ögonen syndes och kroppsformen kom fram.

Det finns faktiskt ett namn för din nuvarande "ras" Grönländsk sälhund :idea:

hade för många år sedan en riesentik som blev nerklippt och den stadiga frågan var ju, vad är det för ras? Hon var även en aning överviktig så det fick bli grönländsk sälhund

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 539
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Fetaost
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
853
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Balkong 2025
  • Klädråd, bröllop.

Hund, Katt, Andra Djur