Har ni vår eller

Sv: Har ni vår eller

Nja, det är väldigt vårigt mitt på dagen med strålande sol och iallafall 5-10 plusgrader (även om jag önskat att det snarare var 10-15), men nattetid och morgonen är det mellan 5-10 minus ute :crazy:

Ungefär som här..

Vår, nja... Solen skiner på dagarna, men svinkallt på nätterna. Har sett lite snödroppar och en tussilago ute, men de var vid en utomhusvägg där det verkligen var bra läge att få extravärme från skjulet och i solläge. Vårtecken är dock att jag lyckats få lite färg i ansiktet av att sitta ute i lä och låta strålarna värma lite under dagarna. I övrigt, fryser jag häcken av mig varje morgon, går med vinterjacka och mössa, skrapar fortfarande bilrutor på morgonen och en och annan snöfläck ligger envist kvar. MEN, i dag på morgonen tvättade jag bilen ( vilket är vår för mig;)), då jag ansåg att det möjligtvis håller sig på plus så länge att bilen hinner torka till ordentligt under dagen. Längtar efter värmen nu bara:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter – På 80-talet fanns det inte så mycket att göra. Tjejerna gick och red och killarna spelade fotboll. Så då började jag rida på ridskola...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Gunnar
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 502
  • Artikel
Hästnyheter Nio fyraåriga hingstar fick sin bedömning av testryttarna Theo Hanzon, Nederländerna och Philipp Hess, Tyskland under fredagseftermiddagen.
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På lördag avgörs första deltävlingen till Paralympiatravet, tillika Algot Scotts Minne. Precis som finalen körs första deltävlingen på...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp