Hår på överläppen

Ja! Jag trådar luddet på kinderna och ögonbrynen. Oslagbart! Utväxten blir mjuk och märks nästan inte och ögonbrynen blir jättefina. Gör ganska ont men det är lätt värt det.

Jag har bara trådat ögonbrynen men jag minns inte att det gjorde ont. Kanske har jag bara förträngt det :p
 
Jag har små genomskinliga fjun i typ hela ansiktet. :crazy: Tycker det enda som tar bort allt (verkligen vartenda litet ministrå) är Veets easywax för kroppen men jag klipper små remsor och använder i ansiktet.
Rakning är verkligen ajabaja! Stråna växer ut efter någon dag och känner då vassare och grövre än innan.
 
Jag har pcos så jag får en hel del oönskat hår. När jag inte äter p-piller blir kinderna lite luddiga och på hakan får jag grövre strån. Grövre strån plockar jag bort med pincett (mest för att jag ogillar känslan). Resten försöker jag ignorera. Det är jättemånga kvinnor som har mer eller mindre hår. När jag var yngre tyckte jag hårigheten var väldigt jobbig, och det händer väl fortfarande att jag gör. Men jag försöker jobba med mig själv och mot normer istället för mot håret :devil:
 
Jag har pcos och är ganska luddig i ansiktet. Det har dock blivit bättre med p-piller. Håren på överläppen plockar jag bort med pincett, fjunen på kinderna försöker jag ignorera.
Funderar på att köra sugaring (hårborttagning liknande vax men mer skonsamt) i hela ansiktet när jag blir rik. Just nu prioriterar jag det för benen. :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har ett litet dilemma. När jag var i tonåren var ett av mina främsta komplex att jag hade som mörka fjun på överläppen (är ljushyad)...
Svar
14
· Visningar
2 170
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 896
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp