Hår på överläppen

strawberrysylt

Trådstartare
Känns som om det bara är jag som startar nya trådar just nu, men men^^.

Jag har ett problem, som jag känt mig ensam om, men sen kommit på att det är jag nog inte. Alltså, som rubriken säger, fult och generande hår på överläppen. Någon annan som lider av det och hur tar ni bort det på et bra sätt? Jag har hittills kört på att raka bort det med rakhyvel någon gång ibland, men har hört att det inte ska vara bra, att det kan göra att det kommer tillbaka som mer än där var från början? Stämmer det och hur gör man på bättre sätt? Tips på specifika produkter att köpa? Vill helst kunna göra det själv hemma.

Tack på förhand,

//r
 
Jag har PCOS, ett av symptomen på detta är att jag har ökad manlig behåring (överläpp, haka, mage, lår etc) . Jag går regelbundet och vaxar ansiktet, snabbt och smidigt! Någon sekunds obehag, men sen inget mer och ansiktet håller sig slätt längre.

Emellan vaxningarna så underhåller jag med pincett och tar bort de mörkaste håren.
 
Inte raka. Blir grövre och stubbigare.

Vaxa hemma kan vara idé. Finns Veet vaxstripes att köpa lite överallt, bara att klippa till smala remsor och vaxa överläppen.Pincett kan vara ett bra komplement.
 
@Miao Okej, ja det har jag hört att man kan få. Jag har haft anorexi (eller ja, aldrig fått diagnosen, men ändå) och tror att mina problem beror på det. Det är konstigt att det känns som om man är ensam om ett problem, fast man egentligen hört att fler har det... Vad kostar det att gå och vaxa?

@Lovisaleonora Tack! Det där verkar ju bra och inte var det dyrt heller =).

//r
 
Jag rakar. Pincettplockar de strån som kommer på hakan.
Har gått några gånger på laserbehandling, men upplevde ingen större skillnad, så har inte fortsatt.
För mig gör det för ont att vaxa själv, ska försöka på salong någon gång och se om resultaten är bättre än rakningen (och värda priset :) ).
 
Okej! Upplever du att det kommer mer och grövre hår efter att du börjat raka? Jag vet inte vad jag tycker, men jag försöker att inte raka så ofta, men det gör ju att jag går med ganska mycket hår ibland, för jag vill inte raka för ofta... så när jag tänker efter så känns som det blivit mer på sistone.. =/

//r
 
@Miao Okej, ja det har jag hört att man kan få. Jag har haft anorexi (eller ja, aldrig fått diagnosen, men ändå) och tror att mina problem beror på det. Det är konstigt att det känns som om man är ensam om ett problem, fast man egentligen hört att fler har det... Vad kostar det att gå och vaxa?

@Lovisaleonora Tack! Det där verkar ju bra och inte var det dyrt heller =).

//r

Jag tror att det fortfarande är så att det är tabubelagt med "skäggiga"/manligt behårade kvinnor. Enligt den generella västerländska skönhetsnormen så ska vi ju vara totalt släta överallt förutom på huvudet, och att bryta den normen är nog tyvärr svårt för många att göra offentligt, man vill helt enkelt inte "erkänna" att man går utanför den för att riskera att ses på som mindre kvinnlig.... tyvärr!

Där jag går kostar vaxning av överläpp och haka 230 kr, men jag brukar slänga in vaxning av ögonbryn samtidigt, så då betalar jag 364 kr :) .
 
Ja precis! Det känns verkligen så! Det känns skönt att ha fått så bra svar i tråden, =) kändes ju pinsamt att starta den! =S

Okej, det lät ju inte så farligt faktiskt, fast hur ofta gör man det då?

//r
 
Ja precis! Det känns verkligen så! Det känns skönt att ha fått så bra svar i tråden, =) kändes ju pinsamt att starta den! =S

Okej, det lät ju inte så farligt faktiskt, fast hur ofta gör man det då?

//r

Det beror ju lite på hur allvarlig behåring man har, men jag brukar gå typ... var 6-8 vecka om jag minns rätt :).
 
Okej, 230:- var 8e vecka var ju inte farligt alls! =) Jag trodde det var mycket dyrare. Fast jag börjar nog med den där man kunde göra själv hemma =)

//r
 
Känns som om det bara är jag som startar nya trådar just nu, men men^^.

Jag har ett problem, som jag känt mig ensam om, men sen kommit på att det är jag nog inte. Alltså, som rubriken säger, fult och generande hår på överläppen. Någon annan som lider av det och hur tar ni bort det på et bra sätt? Jag har hittills kört på att raka bort det med rakhyvel någon gång ibland, men har hört att det inte ska vara bra, att det kan göra att det kommer tillbaka som mer än där var från början? Stämmer det och hur gör man på bättre sätt? Tips på specifika produkter att köpa? Vill helst kunna göra det själv hemma.

Tack på förhand,

//r

Jag rakar. Det blir inte mer av det, men visst kan det kännas stubbigt.

Jag har ganska mycket oönskat ansiktshår, jag vaxade förut men strået måste ju vara av en viss längd för att vaxet ska kunna ta och då jag har såpass mycket så såg det hemskt ut medan man väntade på att det skulle gå att ta bort igen.

Rakning känns inte heller optimalt för mig, får ibland sår och sådär. Funderar på laser, men det får bli senare när ekonomin tillåter.
 
Jag har (i och för sig bara) ljusa fjun på överläppen men det stör mig sjukt mycket när har smink eller är solbrun. Jag noppar bort allt med en pincett.
 
har en del fjun som jag rakar ibland och ibland rycker med pincett, dom blir varken grövre eller fler av att rakas bort, du kan vara lugn! Det är bara en seglivad myt :)
 
Jag använder veet-remsor. Snabbt och effektivt! :) Men det kan bli lite rött en stund efteråt, så ett tips är att göra det när du inte precis är på väg ut för att träffa folk. ;) Ibland blir det någon liten rackare kvar och då tar jag den med pincett.
 
@strawberrysylt
Tycker inte det gör ondare än att noppa ögonbrynen. Första gången var det väl inte precis skönt men nu blir det bara några få strån åt gången som man tar.
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 228
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Jag har i större delen av mitt liv känt mig kluven mellan de olika "personligheter" som finns i mig, eller intressen/livsmål/vad man nu...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Cydonia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 178
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 592
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp