Har vi samma IP-nummer?

Sv: Har vi samma IP-nummer?

Det beror i princip på hur varlig man är själv och hur ambitiösa piratjägarna orkar vara. Det finns mer (tex Tor) och mindre säkra tjänster för att dölja ip, nackdelen är dock med alla att det generellt går slött att surfa så. Sen kan ju cookies, plugins och annat röja ens identitet trots att man kör en anonymiseringstjänst om man inte tänker sig för. Dolt ip är alltså inte svaret på alla frågor, det kräver viss insats/kunskap av användaren för att man helt säkert ska förbli anonym.

(Dock är det i allmänhet mycket knöligare att hitta personen bakom ett dolt ip)

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 730
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras... 2
Svar
30
· Visningar
2 190
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
178
· Visningar
22 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka