Trimmraser

Skulle ju lägga in en bild på Wallan som nytrimmad. Och glömde. Uselt ljus dock.

IMG_6820.jpeg
 
Optimalt trimmad päls på aussie, för mig. Många vill numera ha dem avsevärt mer långhåriga eftersom det är flashigare i ringen :grin:

Gillar också den modellen bättre och strävar tillbaka dit rent avelsmässigt.

Screenshot_20240113_135417_Messenger.jpg


LillStrumpan, född 05.
 
Har ju två Borderterrier. Tyvärr har ingen av dem den bästa pälskvaliteten. Olga saknar i princip underull och blir en rugguggla när hon blir lång i pälsen. Rätt sträv när den är i trim. Pepsi är bättre men inte toppen. Drömmer om en med päls som min förra som var i princip trimningsfri. Alltid i päls om man bara putsade på toppen.
1000004324.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 526
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Som diskuterats lite här på forumet är det svårt att skaffa sig en ärlig bild av hur pälsen är på en viss ras eftersom att...
Svar
5
· Visningar
1 386
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 110
Senast: Ramona
·
I
Hundhälsa är det bara att acceptera att hunden har blivit klen? Jag har haft min vovve i över fyra år nu och förra vintern är första året som jag...
Svar
11
· Visningar
1 803
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp