Hårbollar farligt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Tarzzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 729
T

Tarzzan

Är det farligt för katter att spy upp hårbollar:confused:
Varför:confused:
Min långhåriga katt gör det ca 1 gång i månaden, han går ut och in så det är svårt att veta exakt.

Sv: Hårbollar farligt?

Ingen som vet?
Hittade katt mat som hindrar uppkomsten av hår bollar.
Om hårbollar inte är farligt varför finns det då foder för det:confused:

Jag har sett att min katt också (1 gång) har spytt upp nåt liknande hårbolls-kattmat... Jag har aldrig hört om det är farligt, men katter spyr hårbollar för att när de tvättar sig får de massa hår i magen, och så brukar de oftast äta gräs, då är det lättare att spy ut de. Jag tror inte det är farligt... De flesta katter spyr ju hårbollar, och din är ju en långhårskatt så är inte så konstigt. ;) Lycka till

Det är inte farligt att katter spyr, det gör alla. Även om man kanske inte märker, om det är tex en utekatt. Dom äter gräs för att det ska vara lättare att spy. Det är inget farligt.;)

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är en korsning ragdoll perser, och han är väldigt långhårig och fäller som bara den nu, jag borstar var och varannan dag men...
Svar
6
· Visningar
366
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 347
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
819
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II