Hård i magen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Welsh

Trådstartare
Tette har nu ätit smakportioner av olika pureer i några veckor. Han äter allt med god aptit och älskar att få sitta i sin stol vid matbordet när vi andra äter. Så långt frid och fröjd .....MEN den stackarn är så hård i magen trots att jag fortfarande ammar, stoppar i honom ½ burk katrinplommonpure varje dag + vatten till maten/urmjölkad bröstmat.
Har någon ett bra tips på mer lösgörande mat än katrinpommonn?????
 
Sv: Hård i magen

På min sons hårda mage fungerade aldrig katrinplommon.
Däremot aprikos- och päronpure gjorde susen. Enlig min BVC-tant
är de flesta torkade frukter lösande.

/ Minus
 
Sv: Hård i magen

Tack :bow: ska genast skicka maken att införskaffa päronpure. Börjar må illa av doften av katrinplommon nu då bajset har den söta doften med :crazy:
 
Sv: Hård i magen

Jag gav min lille kille mosad kiwi. Det är ganska bra på att sätta fart på magen. På bvc sa dock läkaren att kiwi kan vara lite starkt för små barn, men prova lite i taget. Kanske är smaken lite stark också men min son älskade det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår dotter är 7 månader och äter än så länge med god aptit. Hon får lunch varje dag i puréform och äter gärna själv med sked eller att...
Svar
18
· Visningar
1 773
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Fetaost
·
Småbarn Min dotter är drygt ett år och jag har ammat fritt på nätterna fram till nu. Oftast har det gått bra, vi samsover och liggammar och det...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 310
Senast: zassoo
·
Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
3 854

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp