Hård mage.

Tramptass

Trådstartare
Nu har herr W blivit väldigt hård i sin mage trots att inga förändringar har gjorts i kost eller aktivitet. Min fråga är om det finns några "huskurer" som man kan prova med eller om det är veterinären direkt som gäller?

Sv: Hård mage.

För hård mage någon enstaka gång/dagskulle inte jag personligen hasta till vet. faktiskt, då det precis som för oss människor kan bli så ibland utan synbar orsak.

Olja på maten och mer vätska skulle jag ge.

Men är du orolig eller om hunden är allmänt påverkad, så ska du givetvis ringa vet.

Min jycke blir trög/hård lite titt som tätt tråkigt nog.

Det som hjälper bäst på honom är en lite extra lång prommis. Det brukar göra susen för min jycke iaf.

Annars tycker jag som Gnist.

Stomax brukar fungera bra vid såväl hård som lös avföring!

Liknande trådar

Hundhälsa Väntar på återkoppling från veterinär men som vanligt vill jag höra med era kloka här inne :D Min ena hund Effie bostonterrier på 8 år...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 483
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka