Hård sadel?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 823
R

RebeckaKihlberg

Jag vet inte ifall deär fler än jag som har verkliga problem med sadlar,men jag har nog faktiskt inte suttit en i 100% bekväm sadel, den skönaste jag suttit i är en Prestige dressyr sadel.

Nu är de så att jag rider svärföräldrarnas häst och i deras syntetsadel som är något av det hemskaste jag suttit i, jag får grymt ont på/i sittbenen i baken(tyvärr tillhör jag den beniga delen av befolkningen)..att be dom köpa ny sadel känns inte aktuellt och jag vill inte gärna lägga en halv förmögenhet på en sadel till en häst som inte är min och som bara promenad rids...någon som har tips på hur fasen man kan göra?..jag har testa en sk. rumpvärmare i teddy,men hur kul är de nu när de är varmt ....en gel-seat kanske kan vara något?!?

Alla tips motages med tacksamhet! :bow:

Sv: Hård sadel?!

jag har en gamal manskapssadel som jag rider i o den har jag en rumpvärmare bättre o bli lite varm än att ha ont i flera dar.... skulle vilja ha en glsits men jag har inte råd...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi har precis köpt en ponny till dottern, men då den kommer från ett försäljningsstall så får vi ingen utrustning med. Och nu ska... 2 3
Svar
41
· Visningar
7 443
Senast: Yrja
·
E
Utrustning Ja, det är lika brutalt som det låter i rubriken :p Efter varje ridtur har jag så ont i sittbenen att jag knappt kan sitta ner. När jag... 2
Svar
24
· Visningar
3 594
Senast: ricca
·
C
Dressyr Hej! Jag ska köpa en dressyrsadel nu i sommar och behöver lite tips på bra sadlar. Jag vill att bommen ska kunna ändras då jag har en...
Svar
14
· Visningar
1 586
Senast: Caroline87_eskilstuna
·
Dressyr Min kompis ska börja rida på min 4 åring i sommar, vi har bestämt oss för att dela på en dressyrsadel till hästen. Detta blir min...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: sofiaspel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka