Hårnät!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saint
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 277
S

Saint

Idag städade jag lite i min hästgarderob... I fickan på min första/älsta kavaj hittade jag ett hårnät... jag har inte använt den kavajen/hårnät på... oj... 15 år... :)

Så jag var tvungen att testa hur det satt... och ja... det såg ut som... :devil: och det kändes som om jag trätt en stay-up övr huvudet... :rofl:

Men jag använde faktiskt hårnät och en snodd VARJE tävling på den gamla goda tiden... det blir en liten knutaktig tofs om nan gör som jag gjorde och jag tycke att det så jättepropert ut. :D :D

De sista tävlingarna jag red (med andra kavajer) hade jag inget hårnät, men då hade jag kort hår... Nu skulle jag aldrig komma på tanken att ha det, men å andra sidan var det ju tio år sedan jag tävlade... Finns det NÅGON som använder / sett någon som använder hårnät för att kontrollera sitt långa ostyriga hår?

Sv: Hårnät!!

Självklart används hårnät. Det gör väll alla? eller ja, i alla fall när man tävlar dressyr. Jag gör det även i hoppning dock.

Fasst ett tag hade man ju klippt av håret och då var det bara att trycka in under hjälmen, eller så använde jag löshår, beroende på tävling.

Självklart används hårnät. Det gör väll alla? eller ja, i alla fall när man tävlar dressyr. Jag gör det även i hoppning dock.

Fasst ett tag hade man ju klippt av håret och då var det bara att trycka in under hjälmen, eller så använde jag löshår, beroende på tävling.

Ah... jag trodde inte att sånt tant-trams ;) användes längre... speciellt inte inom hoppningen när alla har flughjälmar (ingen mening med att försöka se proper ut i övrigt med en sån på huvudet) ;)

I dressyr är väl allt tant-trams :angel: ;)
Nej, men i hoppning har väl ingen det längre, antingen stoppar man det under hjälmen eller så är det i en hästsvans eller nått. I dressyr är det nog vanligast med en sån klämma med ett nät på som man kan stoppa bara tofsen i. Det blir fint :D

I dressyr är det nog vanligast med en sån klämma med ett nät på som man kan stoppa bara tofsen i. Det blir fint :D

Ja, det var så jag hade, fast jag hade ett helt hårnät med en klämma eller tofs utanpå... så att inget rufs-rufs skulle smita ut på sidorna av hjälmen... Det enda som fattades var att jag hade vattenkammat det under hårnätet... :D :D

Haha det kanske jag borde prova, mitt hår är överallt utom där det ska. Trots att jag har provat med sån där klämma...

Alltid hårnät på tävling. Annars skulle mitt uppklippta hår stå ut överallt och det ser så fruktansvärt ut - nej tack! :p
Jag tävlar dock dressyr, hade kanske inte brytt mig lika mycket om jag tävlade hoppning, men även på den tiden jag gjorde det hade jag hårnät för det mesta. Tofs-knut-hårnät-stoor snodd- hjälm - tadaa! Sen rör man inte hjälmen förrän det är dags att åka hem.. :angel:

Ja, det var så jag hade, fast jag hade ett helt hårnät med en klämma eller tofs utanpå... så att inget rufs-rufs skulle smita ut på sidorna av hjälmen... Det enda som fattades var att jag hade vattenkammat det under hårnätet... :D :D

Skicka hit det! Har letat efter sådanna hur länge som helst, är de utrotade från gjordens yta eller letar jag på fel ställen?

Skicka hit det! Har letat efter sådanna hur länge som helst, är de utrotade från gjordens yta eller letar jag på fel ställen?

Hi hi... det jag har är från Aerborn... Jag kastade ett av dom igår... kanske hittar du det om du söker? Äh... jag söker åt dig... kolla här...

Hårnät

http://www.hastshopen.se/products/HS8203.aspx

Exakt det jag har... 7 kr för att få styr på kalufsen låter ju som ett fynd?Man får två i samma påse, så om man har en riktigt Bad Hairday kan man ha två på en gång?! :D

På Grand_prix är det lite dyrare... här får du betala 29 kr...

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/2214?sid=0368a0aca1759fbc13dc16b2d578f65f

Och på Hippson 10 kr...

http://www.hippsonshopen.se/product.../1347?osCsid=2c6d412e579ed786162055f1c8cfd9d2

Färgmatchade hårsnoddar

http://www.accessora.se/index.htm?uri=http://www.accessora.se/kat_har_accessoar.htm

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker hårnät är jättesnyggt! Kan ha det även till vardags, men så älskar jag ju allt som andas femtiotal också.

Ahh, men det är ju sådanna jag har. Tycker de är dumma.

Jag vill ha ett grövre där delen som går över huvudet och delen som håret är i är sepererade lixom. Skit svårt att förklara.

Måste ha 600 hårnålar för att få ett sådant vanligt att sitta kvar. :angel:

Jag hade också hårnät ett tag, men det gick sönder.:(

jag använde det förrut nu har jag inte tävlat på läääänge men jag tror jag måste ha det till mitt hår, det är helt klart av ondo och på tok för uppklippt här och var för att kunna göra något bra av det hela.
provade en gång ett sånt där hårspänne med rosett o grovt nät - det sprack! jag har tokigt tjockt hår helt enkelt.

Jag har alltid hårnät på tävling, oavsett gren. Ser slafsigt ut med hårtussar som hänger och spretar tycker jag.

Ok... så då är jag inte ensam med en stay-up på huvudet om jag har hårnät när jag börjar tävla igen då...

Ha ha... jag skall låta bli att kasta de hårnät jag har kvar.

Alltid hårnät, hårsnodd och en snygg klämma ovanpå det :D .
Ush för folk med hår som står på alla håll och kanter!

de klart folk använder hårnät fortfarande.
finns ju inge värre än att komma på en dressyrtävling och se folk rida med hår som står åt alla håll:devil:

Liknande trådar

Hoppning Jag är lite förvirrad så jag måste höra med er, som tur nog vet allt. :D Jag fick påpassning av en funktionär på tävlingen senast ang...
Svar
9
· Visningar
6 397
Senast: aprilia
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 143
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31