Håröm häst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare guzzi my love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 875
G

guzzi my love

Borde det inte vara jobbigt för en häst att vara håröm??En på vår ridskola har det..Han blir sur när man borstar så man får vara jätteförsiktig..Hästar har ju päls så det måste göra ont hela tiden då? :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :confused:

Sv: Håröm häst

Jag tror snarare att han är väldigt kittlig. Finns två hästar på ridskolan som är väldigt kittliga, den ena är bara kittlid över manken, men den andra är i prinsip över hela kroppen. Den som är kittlig över hela kroppen gillar vissa dagar inte att bli borstad, slår upp huvudet och hugger i luften.

Tror inte direkt att dom är hårömma, inte i hårremmen, möjligtvis i man och svans, men om dom skulle vara hårömma i hårremmen skulle dom ju aldrig kunna rulla sig?:crazy:

En del hästar föredrar mjuka borstar andra vill ha lite hårdare, man får anpassa sig till vilken hår och skinntyp de har...

Mitt kallblodstravarsto har mycket pannlugg. Hon är otroligt håröm när man ska borsta pannluggen. Det går bra om man gör som på barnen, håller fast ovanför där man borstar och tar en bit i taget, utan att hålla så mycket att det drar i huden.

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 747
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 716
Senast: Brynja
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka