Bukefalos 28 år!

Jag blev nyfiken och googlade men kan inte hitta något som stöder att MSM verkligen fungerar, så om någon kan visa på någon vetenskaplig studie som stöder att det inte är ännu ett preparat som påstås fungera men inte har någon mer effekt än sockerpiller så skulle jag bli tacksam. :)

Till TS så skulle jag vilja säga att vägen till ett friskt hår är att hitta en daglig rutin, ett sätt att ta hand om det på det skonsammaste och det bästa sätt som passar den hårtyp du har ochatt balansera det emot det som både gör det kul att ha hår och underlättar skötseln av det men som kanske sliter på det.

Att se över vad det i den nuvarande rutinen som kan slita på håret, allt från att se till att inte använda borstar eller kammar, snoddar med metalspännen mm som är olämpliga, att minska ner eller helt sluta att använda värme för att torka håret eller styla det för det sliter alltid på håret i någon mån, till att skydda håret från dagligt slitage, från det mekaniska slitage som kan både ge kluvna hårstrån och brott långt uppe på hårstrået som kan komma av att håret gnuggas emot ryggen, under ytterkläder, remmen på en väska eller bilbälte eller från att det slitage som kan uppstå att oftast ha håret uppsatt på samma sätt, tex få en gloria av korta hårstrån som gått av om en oftast har håret i en hästsvans.

I min erfarenhet är det långt viktigare än vilken typ av shampoo en använder eller inte, om
det är balsammetoden som används, bara det passar ens hårtyp så finns det så många bra sätt att tvätta det och vilka stylingprodukter som passar.

Personligen är jag dock ett fan av balsammetoden just för att den är så skonsam och det också emot ens skalp eftersom de starka sulfater som behövs för att tvätta bort silikoner för förhindra att så kallade buildups av silikoner gav min skalp klåda och sen jag började så behöver jag inte länge tvätta håret varannan dag, det blir ca 1-2 ggr/veckan numera plus att mitt hår inte är frissigt och torrt längre utan känns friskt och glansigt och det har vuxit sig längre än någonsin sen jag började.

Reklam bild för bm
Före
attachment.php


Ca 5 år senare
14479801_10154187292879011_1914141201656860739_n.jpg

Vilket hår!:love::d Ge mig!

Tyvärr ser jag inte förebilden, vilket hade varit intressant! :) Försöker tänka på det här med tofsar också! Mitt nya problem lär ju bli att topparna slits mot axlar, kläder! Vilket är egentligen mest skonsamt, att ha utsläppt eller uppsatt? Variation tänker jag själv som svaret på min egen fråga. Ditt hår måste ju dock vara genetiskt långt och kraftfullt? Jämfört med dig är jag i princip hårlös!
 
Ah! :) Jag har en kompis som fått förbättrad rörlighet med MSM! (Han är dock ff väldigt tunnhårig men det har nog mer mer ålder att göra :) )
Ja jag började ta det mot mina leder och fick som biverkning att hår och naglar växer
Ibland är ju inte biverkningar så himla dåligt :p
 
Mitt tips är att hitta en frisör du verkligen har förtroende för (om du inte redan har) och klipp bort allt det slitna till en lagom bra längd, inget uppklippt osv, en jämn längd, hat du uppklippt sen tidigare så gå ofta och klipp tills allt blir en jämn längd, då kommer det kännas fylligare och tjockare. Be frisören hjälp dig rätt i djungeln med rätt hårvård till ditt hår. Står du inte ut, gör en hårförtjockning med Hairtalk. Extentionsmetod som inte sliter på håret, används mycket på personer som haft cancer eller har fläckvis håravfall.
Lycka till!
/Frisören
 
Klipp bort de slitna topparna, annars vandrar de upp och håret blir ändå inte längre. Det är inte värt att spara kluvna och slitna toppar.
Om ditt hår är väldigt skört skulle jag undvika slingor (blekta) utan istället be frisören göra en skonsam toning/färgning (efter att alla slutna toppar är borta).
 
Jag blev nyfiken och googlade men kan inte hitta något som stöder att MSM verkligen fungerar, så om någon kan visa på någon vetenskaplig studie som stöder att det inte är ännu ett preparat som påstås fungera men inte har någon mer effekt än sockerpiller så skulle jag bli tacksam. :)

Ska du leta vetenskapliga studier ang MSM och förbättrad hårväxt får du nog leta länge tyvärr.
Finns nog inget direkt vinstintresse i sån typ av studie.
Jag kan bara gå på min egen (och många andras) upplevelse och erfarenhet :). Där tillskott av MSM gett både bättre hårtillväxt och bättre naglar. Alla får det inte men väldigt många upplever samma förbättring.
Personligen litar jag mer på andra människors erfarenheter och upplevelser IRL än obskyra studier som man inte vet vem som sponsrat, men det är jag det.
 
Mitt tips är att hitta en frisör du verkligen har förtroende för (om du inte redan har) och klipp bort allt det slitna till en lagom bra längd, inget uppklippt osv, en jämn längd, hat du uppklippt sen tidigare så gå ofta och klipp tills allt blir en jämn längd, då kommer det kännas fylligare och tjockare. Be frisören hjälp dig rätt i djungeln med rätt hårvård till ditt hår. Står du inte ut, gör en hårförtjockning med Hairtalk. Extentionsmetod som inte sliter på håret, används mycket på personer som haft cancer eller har fläckvis håravfall.
Lycka till!
/Frisören
Tack1 ☺Jag var nere och skaffade mig en frisör igår ☺. Hon sa precis det du skriver, har en tid om några veckor och ska vårda håret väl tills dess. Ang extensions vill jag helst bli av med mitt beroende men bra tips om jag inte står ut. Främst i fram och den halvutväxta luggen vill jag ha jämntjocka med det andra.

Skönt att jag har lite tid att vänja mig vid tanken att bli korthårig. Jag älskar långt hår! ! Men ärligt talat är det asfina axellånga frisyrer också! Rädd för att sakna min kvinnlighet och bli lite tant!
 
Klipp bort de slitna topparna, annars vandrar de upp och håret blir ändå inte längre. Det är inte värt att spara kluvna och slitna toppar.
Om ditt hår är väldigt skört skulle jag undvika slingor (blekta) utan istället be frisören göra en skonsam toning/färgning (efter att alla slutna toppar är borta).
Jag får domen om det funkar med några slingor(önskar balayage) när jag kommer dit. Hon var ärlig och sa att vi kommer behöva klippa en bra bit och att hon bara bleker om hon bedömer att det kommer funka med kvaliteten. Och isåfall med Olaplex som jag även kör med hemma nu ☺
 
Jag fick tips av min frisör om ett dyrt schampo, lanza keratin healing oil schampo och balsam. Tänkte att jag skulle prova, är hos frisören väldigt sällan och när jag var där nästa gång, säkert minst ett halvår senare hade jag använt schampot men det visste inte frisören. Men hon undrade vad jag hade gjort med håret för det hade vuxit som ogräs och blivit väldigt fint i kvalitén. Kul!

Håret blir kanonfint, även om det är dyra produkter så är de dryga och räcker länge!
 
Jag är otroligt nöjd med schampot "Big sexy hair" det är det enda volymschampo jag har provat som inte torkar ut håret öht. Rätt dyrt men har man tunt fint hår och bara tvättar hårbotten (hela håret behöver inte täckas av schampo) så räcker det ett halvår. Sen hade jag verkligen klippt det om jag var du, det kommer kännas så mycket fräschare. Passa på att klippa nu när axellångt är så inne och vänj dig vid att ha en kortare frisyr istället för att gömma dig bakom långt svall.
 
Jag skulle verkligen rekommendera att klippa av allt slitet även om det är jobbigt. Jag grinade hos frisören när det hände mig... sen sattsa på bra schampo och balsam, vad som passar är ju väldigt individuellt men din frisör har säkert tips. Undvik värmestyling. Jag sover alltid med fläta annars har jag tre dreads på morgonen. Klipp dig regelbundet, jag klipper mig själv mellan frisörbesöken.

Det är hår, det växer ut igen. ;) Du kommer få jättefint hår! :)
 
Fast kvinnlighet sitter ju inte i längden på håret direkt och man blir inte "tant" av att ha kortare hår än till svanken..

Säger jag som är korthårig, väldigt kvinnlig och inte det minsta tantaktig.

Fast det är ju så olika från person till person. Jag skulle känna mig som en kille i snagg/jättekort hår. Och känner mig faktiskt lite "tantig" i ex. kort page..
 
Fast kvinnlighet sitter ju inte i längden på håret direkt och man blir inte "tant" av att ha kortare hår än till svanken..

Säger jag som är korthårig, väldigt kvinnlig och inte det minsta tantaktig.
Jag menar inte att det är fult med kort hår, , men jag personligen gillar egentligen långt hår bättre.

Svärmor ser inte tantig ut i sin page, men en del kompisar blir lite tantiga när de klipper sig.

Klippte mig för tio år sedan. Gav frisören fria händer. Fick en kort page, en lite "stylisch" ihopklippt modern frisyr. Glansig och slät i en kall brun färg. Jag passade inte i frisyren vare sig stilmässigt eller längdmässigt. Den gick liksom inte ihop med min personlighet. Alls.

Jag hoppas verkligen att min nya frisör kan läsa av mig bättre. Jag vill ju inte klippa mig för att bli korthårig egentligen, utan för att kunna bli snyggt långhårig ☺. Jag nästan räknar med att bli missnöjd men inser att det måste av en bit.
 
Uppdatering. Idag har jag varit och klippt mig och jag är så SJUKT nöjd! Jag trodde jag skulle behöva kapa nånstans över öronen. Men! Jag har nu en snygg lob som går att styla på flera olika sätt och sätta upp. Håret blev tjockare, fräschare och jag känner att jag har en helt annan utstrålning nu när jag inte skäms över mitt burr!

Det är otroligt skönt att slippa dra fingrarna genom toviga extensions! Jag är helt övertygad om att det är alla människors heta dröm att dra fingrarna genom mitt nyklippta axellånga hår. :p

TACK för råden om att klippa!
 
Ett hett tips på volymschampoo och balsam är Kevin Murphy Plumping.

Jag har använt serien i ett år nu och är supernöjd! Mitt hår har aldrig känts tjockare. Vill man ha en snäll volymprodukt rekommenderar jag Living Proof thickening mousse!

Dyra, men väl värda sina pengar eftersom de är så dryga!
 
Säger som någon annan sa, MSM! Kanon för håret! Även tillskott av Biotin, Pantotensyra, Zink och att flusha Niacin sätter fart på håret.

Hot oil-inpackningar har gjort underverk på mitt hår.

Kan även tipsa om Martina Johanssons blogg, hon har många bra hårhacks.:up:
 
Ett hett tips på volymschampoo och balsam är Kevin Murphy Plumping.

Jag har använt serien i ett år nu och är supernöjd! Mitt hår har aldrig känts tjockare. Vill man ha en snäll volymprodukt rekommenderar jag Living Proof thickening mousse!

Dyra, men väl värda sina pengar eftersom de är så dryga!
KM har jag faktiskt kikat på! Tror jag ska sätta på önskelistan och hoppas att jag varit snäll i år :D
 
Säger som någon annan sa, MSM! Kanon för håret! Även tillskott av Biotin, Pantotensyra, Zink och att flusha Niacin sätter fart på håret.

Hot oil-inpackningar har gjort underverk på mitt hår.

Kan även tipsa om Martina Johanssons blogg, hon har många bra hårhacks.:up:
Fluscha niacid gör jag regelbundet, nu är det dock slut. MJ skriver mycket intressant ☺

Msm, köper ni till häst? Kikade på Emins b-vitamin men vet inte om jag misstolkade enheter , innehöll lite b12 har jag för mig att jag tänkte!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp