Häst blev skuren i halsen

Sv: Häst blev skuren i halsen

Men vafan... Alla som uppenbarligen får en kick av att skada djur på detta viset borde ge sig på varandra istället..

Fyfan, det är ju precis här! Blir lite orolig för hästarna i stallet...
Läste en fb-post från en kvinna som hittat en/flera personer på väg in i en hage bärandes på en hink med knivar, sax och något mer häromdagen. Ute på Österlen nånstans (hittar tyvärr inte vem som postat den vidare). Men idioter finns ju uppenbarligen överallt!

Fyfan, det är ju precis här! Blir lite orolig för hästarna i stallet...
Läste en fb-post från en kvinna som hittat en/flera personer på väg in i en hage bärandes på en hink med knivar, sax och något mer häromdagen. Ute på Österlen nånstans (hittar tyvärr inte vem som postat den vidare). Men idioter finns ju uppenbarligen överallt!
Jag läste det också innan och om jag förstått det rätt så är det strax utanför Tomelilla.
Fan, där bor ju jag!! Våra hästar är fortfarande ute på bete :crazy:.

Jag läste det också innan och om jag förstått det rätt så är det strax utanför Tomelilla.
Fan, där bor ju jag!! Våra hästar är fortfarande ute på bete :crazy:.

Fy vad otäckt! Och Bollerup med alla unghästar, föl och alla andra... Usch.

Här kommer texten från FB:

"Skickar vidare: VARNING! En grå subaro legacy 96a m 2 män i 30-45 årsåldern rör sej pàå österlen/s skåne. De var inne i vår hästhage inatt m pannlampor,hinkar innehållande sax,kniv o våta kemiska 1m trasor. När vi tog dom på bar gärning i hästhagen påstod dom att dom jaga fjärilar! Kl 23.00 en lördagkväll i dimma o mörker?? Som sagt vi hade tur att de inte fick tag på hästarna.. Håll vakande öga på hagar o stall! Mvh carina ehnbom"

Och de ringde inte polisen...? :eek:

Men alltså...fyfan i helvete för sådana "människor"!
Sätt alla i samma jävla bur så får de roa sig bäst de vill med varandra...för oskyldiga djur (ja eller människor för den delen) rör man bara inte!
Usch vad arg jag blir! :mad::devil:

Här kommer texten från FB:

"Skickar vidare: VARNING! En grå subaro legacy 96a m 2 män i 30-45 årsåldern rör sej pàå österlen/s skåne. De var inne i vår hästhage inatt m pannlampor,hinkar innehållande sax,kniv o våta kemiska 1m trasor. När vi tog dom på bar gärning i hästhagen påstod dom att dom jaga fjärilar! Kl 23.00 en lördagkväll i dimma o mörker?? Som sagt vi hade tur att de inte fick tag på hästarna.. Håll vakande öga på hagar o stall! Mvh carina ehnbom"

Det där tror jag inte på.

Är man så observant, ser allt i hinken, och tar de på bar gärning så tar man väl bilnumret också och gör en polisanmälan?

Om dom har rent mjöl i påsen , så frågar dom väl markägarna först eller hur !
Långa trasor med kemikalier !!! Ska dom dränka nattfjärliarna eller ?
Vem har sagt att det INTE är polisanmält ???

Hambo

Om dom har rent mjöl i påsen , så frågar dom väl markägarna först eller hur !
Långa trasor med kemikalier !!! Ska dom dränka nattfjärliarna eller ?
Vem har sagt att det INTE är polisanmält ???

Hambo

Så om du går ut i hage med kniv o plockar svamp, frågar du markägaren först?? Tror inte det.

Och om personen som skrivit detta på fb är minsta seriös, så skriver hon givetvis ut att polisanmälan gjorts samtidigt som beskrivning av männen o bilen skrivs ut??

Är böjd att hålla med tidigare, man använder ala dessa redskap när man fångar insekter, och vissa nattfjärilar trivs i dimma och mörker vet ni.. Jag tror att de allra flesta såna här fall är naturliga skador, men folk är så uppjagade när det gäller detta, man tror att hästar inte kan skada sig på egen hand längre..

Är böjd att hålla med tidigare, man använder ala dessa redskap när man fångar insekter, och vissa nattfjärilar trivs i dimma och mörker vet ni.. Jag tror att de allra flesta såna här fall är naturliga skador, men folk är så uppjagade när det gäller detta, man tror att hästar inte kan skada sig på egen hand längre..

Använder man sax - kniv - kemiska 1 m trasor när man fångar fjärlilar om natten? Till vadå? Bara väldigt nyfiken på hur denna "fjärils fångst" går till........

Kniv är faktiskt ett vapen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Veterinärbloggen hos Ridsport kommer läsarna få en inblick i Distriktsveterinärernas vardag – som kan handla om allt ifrån akutfall...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förra sommaren fick Malin Hansson i Linköping en hjärnskakning när hon ramlade av en häst, vilket gjorde att hennes vardag förändrades...
Svar
0
· Visningar
256
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Strömnäsbruks ridklubb bjöd in till en kostnadsfri stallkväll, något som möttes av stort engagemang. Kvällen blev en succé med hela 40...
Svar
0
· Visningar
84
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
663
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka