- Svar: 36
- Visningar: 3 730
(Ridsport) En häst fick sys med 22 stygn i halsen efter att ha blivit attackerad med ett vasst föremål under lördagskvällen.
Läs mer...
Läs mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste det också innan och om jag förstått det rätt så är det strax utanför Tomelilla.Fyfan, det är ju precis här! Blir lite orolig för hästarna i stallet...
Läste en fb-post från en kvinna som hittat en/flera personer på väg in i en hage bärandes på en hink med knivar, sax och något mer häromdagen. Ute på Österlen nånstans (hittar tyvärr inte vem som postat den vidare). Men idioter finns ju uppenbarligen överallt!
Jag läste det också innan och om jag förstått det rätt så är det strax utanför Tomelilla.
Fan, där bor ju jag!! Våra hästar är fortfarande ute på bete.
Här kommer texten från FB:
"Skickar vidare: VARNING! En grå subaro legacy 96a m 2 män i 30-45 årsåldern rör sej pàå österlen/s skåne. De var inne i vår hästhage inatt m pannlampor,hinkar innehållande sax,kniv o våta kemiska 1m trasor. När vi tog dom på bar gärning i hästhagen påstod dom att dom jaga fjärilar! Kl 23.00 en lördagkväll i dimma o mörker?? Som sagt vi hade tur att de inte fick tag på hästarna.. Håll vakande öga på hagar o stall! Mvh carina ehnbom"
När vi tog dom på bar gärning i hästhagen påstod dom att dom jaga fjärilar! Kl 23.00 en lördagkväll i dimma o mörker??
Om dom har rent mjöl i påsen , så frågar dom väl markägarna först eller hur !
Långa trasor med kemikalier !!! Ska dom dränka nattfjärliarna eller ?
Vem har sagt att det INTE är polisanmält ???
Hambo
Är böjd att hålla med tidigare, man använder ala dessa redskap när man fångar insekter, och vissa nattfjärilar trivs i dimma och mörker vet ni.. Jag tror att de allra flesta såna här fall är naturliga skador, men folk är så uppjagade när det gäller detta, man tror att hästar inte kan skada sig på egen hand längre..
Kniv är faktiskt ett vapen.
Hur vet man att trasorna var 1 meter och kemiska?
nattfjärilfångst http://sv.wikipedia.org/wiki/Nattfjärilar