Häst dödad under filminspelningen

Hästen Jupiter har dött under inspelningarna av filmen "Fast and the furious 8" på Island.
Det var efter att en del av filmens rekvisita flugit i väg och träffat hästen som den blev tvungen att avlivas på plats, skriver TMZ.
Ytterligare en häst ska ha skadats av rekvisitan. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/noje/hast-dodad-under-filminspelningen/

Enligt den amerikanska sajten TMZ ska filmteamet ha kontaktat hästens ägare och meddelat vad som hänt. De ska också ha sagt att deras försäkring kommer att täcka kostnaderna för hästen och för att laga staketet till hagen, något som också gått sönder till följd av den flygande rekvisitan.

Hoppas dem uttryckte sig lite fin känsligare än vad det låter som i texten...

De flesta har en lite mer osentimental syn på hästar på Island så jag tror säkert att de klarar av bemötandet på den nivån som hålls i textem.

jo visst, fast det vet dem ju inte i förhand. Jag menar oavsett om t.ex du skulle klara av en sån ton så vet jag ju inte det i förhand utan då är man ju lite finkänsligare iaf inledningsvis. Tycker jag iaf ;)

jo visst, fast det vet dem ju inte i förhand. Jag menar oavsett om t.ex du skulle klara av en sån ton så vet jag ju inte det i förhand utan då är man ju lite finkänsligare iaf inledningsvis. Tycker jag iaf ;)
Ärligt talat har vi ingen som helst aning om vad filmbolaget vet om hästägaren eller hur de uttryckt sig, men hästkulturen på island har jag lite koll på. Du har bara en tidningsartikel som inte ens upplyser om det att gå på.

Ärligt talat har vi ingen som helst aning om vad filmbolaget vet om hästägaren eller hur de uttryckt sig, men hästkulturen på island har jag lite koll på. Du har bara en tidningsartikel som inte ens upplyser om det att gå på.
Fast det är ju ifrån tidningsartikeln jag får utgå ifrån då vi inte har någon annan fakta tillhands. Och det var endast tonen i artikeln som jag reagerade på.

Ja, på Island blåser det jämt, och ibland kan vindarna bli oväntat starka! Ett stort, konstgjort isberg är ju ett stort vindfång så det var ju inte konstigt att det slet sig om det inte hade alldeles extra starka förtöljningar. Jag vet inte om amerikanerna hade tagit hjälp av erfarna islänningar. Oavsett om ägaren var fäst vid sina hästar eller mest såg dom som vi ser vanlig boskap så fick ju stackars Jupiter lida ett tag innan han fick nådaskottet och den andre har säkert ont nu än om skadorna inte är så allvarliga. Det är troligt att den hästen fått en chock så att han kanske blir rädd för alla möjliga stora föremål för all framtid.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter V75-hästen Aneou är död. Hästen skulle ha startat på Axevalla på lördag – men skadade sig så svårt i hagen att veterinär tvingades...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I Kalifornien har tre hästar dött till följd av förgiftning av sitt foder. Fodret, som har sålts på flera håll i USA, innehöll ett ämne...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tio ponnyer på en gård i Skåne har insjuknat med symptom på de ovanliga förgifningen botulism och tvingats avlivas. – Botulism ger...
Svar
5
· Visningar
1 393
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Inga Ängstegs shetlandsponnyer dödades av varg i helgen. Det är första bekräftade dödliga vargattacken mot häst i Örebro län. – Det är...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: linoda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka