Häst föll ner i gödselbrunn

Sv: Häst föll ner i gödselbrunn

Inte nu igen!? Hur många hästar, hundar och vad det nu är, har fallit ner i gödselbrunnar i sommar egentligen. Jag tycker att det har varit incidenter på varann sen i våras.

Är det inte dags att se till att det FINNS ordentlig avspärrning och övertäckning vid gödselbrunnar?

Vad GÖR Länsstyrelsens kontrollanter egentligen? Är det inte dags att prioritera kontroll av hur stallar fungerar och ser ut, från dörröppning till utmockning? Jag hoppas att Länsstyrelsen skickar ut personal på plats, för uppföljning när sånt här händer. För det FÅR INTE inträffa.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Miljonhästen Linus Boy är död. Han föll ihop mitt under ett V64-lopp under torsdagskvällen. – Det jag såg var att hästen störtade, säger...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid 21:14 under söndagen inkom ett larm om djurräddning av större tamdjur till SOS. Det ska gälla en häst som är fast i en gödselbrunn.
Svar
1
· Visningar
497
Senast: Osthyvel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ponny har fallit ner och fastnat i en brunn på en gård utanför Oskarström. – Vi har en styrka på plats där nu och ska se vad vi kan...
Svar
0
· Visningar
130
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under påskaftons eftermiddag inkom ett larm till räddningstjänsten om att en häst gått ner sig i ett kärr. Efter en insats av tio...
Svar
0
· Visningar
356
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka