Häst i ponnymått, ryttarens ålder?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare mimmi_t
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 8 162
Sv: Häst i ponnymått, ryttarens ålder?

Det är gamla unghästavdelningen. Inte speciellt många överåriga ryttare, mest ungponny. Eller sedan uppklassningen av ponny togs bort skulle jag vilja säga att det är 100% ungponny. Clear round eller bedömning A. Ingen omhoppning. Några ponnys i varje kategori per klass. Gå in i nån startlista i ditt distrikt och se hur många starter det är där.

Du får tävla häst med ponny mått i storhästklass om du är över 18år. Vill däremot någon under 18år tävla hästen i ponnyklass måste det gå 6 månader sen senaste starten i storhäst klass. Hästen (ponnyn) måste också ha mätintyg att den är understiger gränsen för ponny mått på148cm. Tävlar du i hästklass behövs inget mätintyg.
Mer står att läsa i TR på sevenska ridsportförbundet.:)

Det är gamla unghästavdelningen. Inte speciellt många överåriga ryttare, mest ungponny. Eller sedan uppklassningen av ponny togs bort skulle jag vilja säga att det är 100% ungponny. Clear round eller bedömning A. Ingen omhoppning. Några ponnys i varje kategori per klass. Gå in i nån startlista i ditt distrikt och se hur många starter det är där.

Okej, dà antar jag att det kommer vara mycket ungponnyer.
Har tittat lite och det verkar vara rätt mànga ryttare, kul!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 020
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: Ketrawzc
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka