Häst och hemlös

V

Valkyria

Av någon anledning försvann min tråd. Så ni som följer den vet att jag inte tog bort den.
Pratade nyss med en Bukefalist i telefon som jag ska träffa imorgon och kanske komma fram till något. Ska även kålla på stallplats till hästen.

Ni får tack från djupet av mitt hjärta och hon är en ängel som erbjuder sig på det här viset. Jag hoppas allt kommer lösa sig för mig och min ardenner. Tack alla som brytt sig och lagt energi på detta! <3

/Josephine och Goliat

Sv: Häst och hemlös

Ingen aning om vad du varit med om men lycka till med allt och vilken tur att du verkar ha en trevlig och hjälpsam kompis! :idea:

Ingen aning om vad du varit med om men lycka till med allt och vilken tur att du verkar ha en trevlig och hjälpsam kompis! :idea:

Jadu det är en hel del :P

Jag känner henne inte ens det är de som är så fantastiskt.

Jag håller alla tummar att det löser sig för er!
Läste i förra tråden men skrev aldrig i den.

Vi är nog flera som hjälper till om vi kan :)

Underbart att höra. Hoppas nu allt löser sig till det bästa. Och att du kan behålla hästen trots allt. Jag tror att du behöver honom :)

*kl* Finns du i östergötland och behöver hjälp är du välkommen att kontakta mig via Buke, då det både finns husrum och stallplats.

/ Emelie

Gud så skönt att höra att det verkar kunna lösa sig på bästa sätt:bump:. Håller tummarna att allt går vägen. Kram

Allt löser sig alltid bara man orkar och vill :).

Tänker på dig en sån här stund och jag känner på mig att det blir bättre för både dig och hästen. Hur du väljer att lösa det är upp till dig, men hjälp finns alltid att få, visa att du behöver den och ta emot när den kommer.

Min ängel delar med sig lite av sin lycka till dig!

*kl* Finns du i östergötland och behöver hjälp är du välkommen att kontakta mig via Buke, då det både finns husrum och stallplats.

/ Emelie

Jag bor i Skåne så det är ju en bit bort. Men tack så mycke för "inbjudan" :)
Alla är så snälla.

Allt löser sig alltid bara man orkar och vill :).

Tänker på dig en sån här stund och jag känner på mig att det blir bättre för både dig och hästen. Hur du väljer att lösa det är upp till dig, men hjälp finns alltid att få, visa att du behöver den och ta emot när den kommer.

Min ängel delar med sig lite av sin lycka till dig!

Jag hoppas verkligen det..
Jag gjorde något idag som jag inte gjort på flera veckor. Jag ställde mig och pysslade med Goliat medan jag var känslomässigt öppen. Jag har inte vågat vara de i rädslan över att förlora honom. Jag har gjort de jag ska men byggt upp en mur mellan mig och honom så att det ska bli enklare när han "försvinner". Men ett litet hopp har börjat växa i mig att jag kanske kan behålla honom trots allt. Och gud vilken respond jag fick av honom!
Det var precis som att han väntat på det. Jag flätade, masserade, ryktade, pratade och han bara njöt och skrumpade ihop överläppen som en tapir ^^

Vi blev ju påkörda av en bil för några veckor sedan och de va då jag stängde av mig. Ända sedan olyckan har vi glidit mer och mer ifrån varandra. Han har försökt med så mycke för att få uppmärksamhet igen det inser jag nu.
Massa bus hela tiden. Sliter sig när man ska ut i hagen och kommer sedan fram med öronen spetsade och låter mig ta honom, massa skrap med hoven i golvet och mycke nafsande i jackärmen hela tiden.. Massa sånt.
Det måste ju ha med det att göra..
Först får han massa uppmärksamhet och ridning flera gånger i veckan, sedan blir vi påkörda och jag bestämmer mig för att låta honom vila och så stängde jag av mig.

Jag tackar igen för allt stöd jag fått här på Buke och det gör Goliat med, han märkte idag att matte var sig själv igen :)

Underbart att höra. Hoppas nu allt löser sig till det bästa. Och att du kan behålla hästen trots allt. Jag tror att du behöver honom :)

Jag har försiktigt börjat hoppas på att få behålla honom men jag vågar inte fullt ut. Jag vet att vi hör ihop. Vi kanske inte är några dressyrstjärnor eller så någon av oss. Men vi är samspelta och har fungerat som varandras terapi :)

goliat.jpg

Här e vi :)

/ Emelie

Det är sådana som du det borde finnas fler av! All heder till dig! :bow:

Själklarat ska du ha kvar honom! Ffa nu när du ev har en boxplats till honom och en bostad till dig tills du har kommit på fötter igen.

Underbar bild!
Av allt du berättade för mig via PM är jag praktiskt taget säker på att ni två helt enkelt hör ihop. Låt ingen ta honom ifrån dig.
Tragiska saker sker tyvärr ibland, men fortsätt att kämpa och ni kommer att få en härlig framtid tillsammans! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 782
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 506
Senast: Wonna
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre... 2
Svar
36
· Visningar
5 010
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 130
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka