Häst och hemlös

Sv: Häst och hemlös

Jag bor i Skåne så det är ju en bit bort. Men tack så mycke för "inbjudan" :)
Alla är så snälla.

Men varför inte?
Där du är nu har du ju ingen bostad eller jobb, varför inte starta om någon helt annan stans.

Om jag hade haft råd så skulle du kunnat bo här men som det ser ut nu har jag inte så mycket pengar själv men om jag hade så skulle det inte vara några problem, men som det ser ut nu och en månad framåt så är jag glad att ha råd med hö till mina hästar.

Kram

Idag träffade jag ängeln och pratade med bonden hon jobbar åt. Jag får ha Goliat där gratis och bara betala hans mat och bo hos ängeln tills jag kommer på fötter igen. Det är inte långt bort och jag är överlycklig att de finns så bra människor där ute som ställer upp!
Jag är så jävla glad över att jag skrev här på Bukefalos. De såg riktigt mörkt ut för min del :)

Idag träffade jag ängeln och pratade med bonden hon jobbar åt. Jag får ha Goliat där gratis och bara betala hans mat och bo hos ängeln tills jag kommer på fötter igen. Det är inte långt bort och jag är överlycklig att de finns så bra människor där ute som ställer upp!
Jag är så jävla glad över att jag skrev här på Bukefalos. De såg riktigt mörkt ut för min del :)

Denna ängel ska ha en eloge. Nej något mer, något större! Gud vad skönt att det löst sig för dig!! :banana: Och att du kan ha kvar Goliat, snälla bonde :love: Jag förstår att du är glad över att ha vänt dig hit :)

Jag kan tillägga att denna bonden e den bästa. Vad man än har för problem försöker han hitta en lösning och hjälpa till:love::love:

Skönt att det verkar ordna sig :)
Till bonden och de som har hjälpt dig :bow:

Åh det här är verkligen rörande, vilka underbara människor det finns :love:

Lycka till nu, med ditt liv och med din fantastiskt fina Goliat! :p

Vad fantastiskt det låter, som en sannsaga !
Bonden.... han söker ingen fru ?
Hej från en Ledig Hambo !

Men nu måste vi väl få lite fler bilder på Goliat och dig snart va? :angel:
Det vore så kul :D

jäklar, ni har just fått den annars så sansade Skogstokig att sitta här och lipa :o blev så glad av att läsa att det verkar lösa sig och en enorm eloge till "ängeln" och den snälla bonden :bow: vilka underbara människor det finns iaf!

och vilken helt fantastiskt söt häst du har :love:

Det är helt fantastiskt att det verkar lösa sig lite nu för dej och din fina häst, jag tror att ni båda är världa det! Har som många andra blivit rörd utav din berättelse, den har fått mej förstå att jag själv nog har det ganska bra ändå... Verkligen ett stort lycka till!

Jag kan tillägga att denna bonden e den bästa. Vad man än har för problem försöker han hitta en lösning och hjälpa till:love::love:

Ni är helt fantastiska båda två!:love:
Min mamma blev skitglad när jag berättade om dig. Jag skrev ett sms att jag "hittat hem!" Hon trodde då att jag blivit med i någon sekt eller något haha. SEn när jag berättade om er blev hon så glad att hon bara skrattade rakt ut och trodde inte att det var sant :)

Men nu måste vi väl få lite fler bilder på Goliat och dig snart va? :angel:
Det vore så kul :D

Jadå absolut! :D Ska iväg till stallet snart men när jag kommer hem kan jag försöka mig på att ladda upp fler :)
Vi hade faktiskt en artikel i Expressens söndagsbilaga i sommras om hur vi funnit varandra osv. Då fick vi 1000 spänn att dela på:D
Synd att den inte finns på nätet..

jäklar, ni har just fått den annars så sansade Skogstokig att sitta här och lipa :o blev så glad av att läsa att det verkar lösa sig och en enorm eloge till "ängeln" och den snälla bonden :bow: vilka underbara människor det finns iaf!

och vilken helt fantastiskt söt häst du har :love:

Ja, jag trodde inte att de fanns så snälla människor! Nu vet jag att jag och Goliat får mer tid tillsammans :)

Visst är han fin?:love:

10330118659095921716615.jpg

61311147483101545166159.jpg

Så, Två bilder på oss knasbollar :P:P

Den ena är från i somras och är samma som var med i Expressen och den andra är från i höstas.
Jag har inga nyare..

Senast ändrad av en moderator:

Visst är han fin?:love:

ja verkligen :love:

tyckte på filmen att han på något sätt påminde väldigt mycket om mitt nordissto. tänkte då på hur det hade känts om jag hade varit tvungen att göra mig av med henne.. :cry: huvva, vad hemskt!

men det värmer i hjärtat att veta att det nog kommer ordna sig för er nu :)

edit: just ja, riktigt fina bilder förresten :) fräck frisyr på sista :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 759
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 497
Senast: Wonna
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre... 2
Svar
36
· Visningar
5 003
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka