Häst och hemlös

Sv: Häst och hemlös

Härligt att höra att den akuta krisen löste sig - hurra för alla snälla människor som sträckt ut en hand när det behövdes!

Är det någon föresten som kan ge tips på hur jag och Goliat kan komma igång igen?
Är det nu så fantastiskt att vi kan bo på detta ställe kan jag ju till och med börja tänka lite på framtiden!

Efter att vi blev påkörda har jag bara skrittat honom lite i padocken kanske fyra gånger, mest för att ta reda på om jag är rädd för att rida nu helt plötsligt men det var jag inte. Dock hoppade mitt hjärta högt varje gång en bil körde förbi (väldigt trafikerad väg bredvid det var där vi blev påkörda).
Jag har absolut ingen aning om hur vi båda kommer reagera i trafiken sedan :S

Vart ska man börja liksom? Jag tror vi måste bygga upp tilliten för varandra igen.

Tacksam om någon har tips :)

Härligt att höra att den akuta krisen löste sig - hurra för alla snälla människor som sträckt ut en hand när det behövdes!

Ja verkligen! Så skönt att jag kan flytta dit med så kort varsel liksom. Idag kom några neonklädda män och skulle stänga av min el. Så råkade min katt springa ut så dom fick hjälpa mig fånga in henne. Haha måste varit en rolig syn.. Dom var helt inne i kattjakten och jag hade precis vaknat. Sprang runt i trosor och t-shirt och vrålade "Hjälp mig fånga katten!"
Samma sak har hänt brevbäraren:D

Nu måste jag bara försöka fixa så att jag kan ha el sissta dagarna, vore skitjobbigt annars. Men hade inte ängeln erbjudit sig hade detta också varit för jävligt. NU känns de som ingenting. Jag å pållen har fått ett hem!

:eek:Får de verkligen stänga av elen, mitt i vintern?
Kan du inte få hjälp av sos med det eller någon hjälporg. det är ju inte så länge.

:eek:Får de verkligen stänga av elen, mitt i vintern?
Kan du inte få hjälp av sos med det eller någon hjälporg. det är ju inte så länge.

Ja dom får ju de =/ Men de va snälla gubbar så de väntade under dagen tills jag lyckades fixa pengar så de löste sig :)

Jag har inte alls hängt med och undrar lite vad som hänt?

:bow: till ängeln och skönt att allt ordnat sig.
Lycka till i framtiden.

Vill du berätta vad som har hänt?, Blev väldigt intresserad, men fattar inte så mycket ;)

Hur går det för er?? Är otroligt nyfiken på uppdatering! :D

jaaa,jag är oxå nyfiken,har man sagt A får man säga B ;)....nu ä de ju nästan sommar och allt=)

Jag tror att jag kan rätta ut några frågetrecken. Det var till mig TS och hennes häst flyttade till i feb. Hon sålde hästen till en i hässleholm som hade ett adenersto. När hon hade sålt hästen fans det inget som höll kvar henne här i skåne, så hon flyttade upp till sin pappa.

Jag har inte pratat med henne sen hon flyttade så jag kan inte berätta mer än så.

Gud vilken fin människa du är som erbjuder någon du aldrig träffat boende och stallplats!

:bow::bow::bow::bow::bow:

Det var på lut att Goliat skulle komma till mig och jag i samma veva skulle ge henne lift hem till familjen i stockholm. Men då hon inte ville vänta de tre veckor som det skulle dröja innan jag kunde åka ned och hämta dem så valde hon att sälja till den här tjejen som kunde hämta honom omgående.

Hur det gick sen vet jag inte tyvärr, hon har inte hört av sig sedan dess.

Liknande trådar

Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 759
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 497
Senast: Wonna
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre... 2
Svar
36
· Visningar
5 003
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka