Z
Zadir
För ganska exakt köpte jag en varmblodsvallack. Jag tror jag köpte honom för att jag ville ha en utmaning och en utmaning har jag verkligen fått :smirk: Dock visade det sig att han var en utmaning över det vanliga och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är för envis för att ge upp och sälja honom och dessutom är han världens mysiga häst under sin tuffa karaktär.
Första problemet började med att han gick ned på knä när jag skulle ta framhovarna, dock löste det sig. Sedan började han istället bita/hugga mig när jag krävde något av honom, det har jag också fått bukt på, samt att han har slutat knö in mig i väggen när jag ber honom flytta på sig.
Däremot har jag fått större problem
Han är en expert på att komma på olika riktigt elaka lösningar. Bland annat är han kungen själv på att knö med alla kroppsedelar han äger och har. När jag longerar honom och ställer mig i "ledarhäst-positionen", så har jag inga problem alls, MEN när jag däremot ska leda honom någonstans och märker att han knör mig med bogen, så reser han sig när jag parerar och sedan tar han sats och försöker prejja mig.
Jag klarar av situationen såpass att jag själv inte blir skadad då han har mosat mig ett X antal ggr i hagen. Detta slutade han med när jag drog omkull honom, men det tycker jag inte ska behövas. Det finns juh helt klart bättre sätt, men vilka!?!
Första problemet började med att han gick ned på knä när jag skulle ta framhovarna, dock löste det sig. Sedan började han istället bita/hugga mig när jag krävde något av honom, det har jag också fått bukt på, samt att han har slutat knö in mig i väggen när jag ber honom flytta på sig.
Däremot har jag fått större problem
Jag klarar av situationen såpass att jag själv inte blir skadad då han har mosat mig ett X antal ggr i hagen. Detta slutade han med när jag drog omkull honom, men det tycker jag inte ska behövas. Det finns juh helt klart bättre sätt, men vilka!?!