Sv: Häst som inte går att binda upp
Finns ju många åsikter om detta,hur man går till väga. Mitt fullblodssto hade en period då hon inte ville sitta fast,eller rättare sagt hon hade lyckats komma lös en gång och där efter "var det kört". Det började med att jag var dum nog att binda henne i en vägg där kroken satt väldigt dåligt,sen backade hon och allt lossnade. Efter det kastade hon sig en gång på stallgången och grimskaftet gick då sönder.
Ja...problemet var ju nu ganska långt gånget. Då fick jag tipset om att sätta på henne en kraftig halsring och köpa ett starkt rep (båtrep eller dyl) och sedan sätta fast det i en vägg och sedan genom grimman till halsringen. Det hade säkert inte gått sönder och hon hade säkert kunnat dra hur mkt hon ville.
Men innan jag testade det så hade jag gummirep,som grimskaft fast i gummi som kan töja ut sig långt.
Och i dom drog hon,och drog,och drog lite till...

Men hon kom faktiskt på att det inte lönade sig och sen dess har hon varit jättesnäll.
Allt detta var så onödigt egentligen,bara för den där kroken satt så dåligt...annars hade jag använt gummirepen innan,men tänkte inte på dom just då bara.
Men då när tankeverksamheten kom igång igen så påmindes jag om hur bra dom var,nu andvänder jag dom alltid
http://www.gilo.nu/Shop/Index.php?ArtId=80