häst som kissar ofta

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare gopaddy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 6 054
G

gopaddy

Måste få fråga en sak nu när vi är inne på ämnet!
Dom senaste dagarna har min storhäst (valack) börjat kissa jätte många gånger om dagar, flera gånger under ridpasset och sen på gången och på vägen ut till hagen igen, och det är inte lite kiss det kommer!
tror inte det kan vara urinsten efter som det gör sjukt ont, och han har inte vissat att han har ont.

någon som har någon ideé vad det kan vara ? :confused:

Sv: häst som kissar ofta

Finns det mycket maskrosor/brännässlor eller annat vätskedrivande i hästens hage?

inte mer än valigt, ingenting man tänker på ialla fall, får ta en tur i hagen och kolla!

Det kan oxå vara starten på njursvikt...

Jag ville ha kollat upp hästen med veterinär!!

Det kan oxå bara vara så enkelt att han går på bete och får i sig stora mängder vatten via gräset...:idea:

pratade med vetrinär idag och han sa att gurkmeja rensar kroppen om det är urinverksinfektion, måste prova med det!

Jag vill inte skrämmas, men så gjorde min cushing's-häst också. Bland mycket annat naturligtvis, men det var ett av de första tecknen på att allt inte stod rätt till.

Mina 2hästar började med att kissa mycket, det visade sig vara curshings syndrome.

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 231
Senast: Amha
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 456
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023