E
Egonson
Sv: häst som ligger på hela tiden..!!!
Ägaren sa? Har du inte kollat upp det själv? Om inte så tycker jag att du ska göra det. Be en tandläkare eller vet. med "tandkompetens" att kolla.
Han kanske "trivs" med bettet så länge man inte tar i honom och försöker bromsa med handen, hästar som springer försöker ofta fly från något som gör ont eller är obehagligt.
Jag tror inte lösningen ligger i att byta bett, jo kanske men inte som första utväg. Vad är det för bett du har nu?
zazza girl skrev:det e hans ägare som sa att han ha två vargtänder och skickade med ett hackamore när jag hämtade han... men när jag longera och sånt så ha jag vanligt bett på han ... ett millt bett....
men jag tror inte han ha ont av vanligt bett för han vissa iga tedencer till det.. han ta det så fint och tugga på bettet och söker sig ner ....
inget med huvudet att han försöker bli av med det ....
men han e så stark även på vanligt bett gå knappt att hålla han eller att samla in han och göra halvhalter.....
Ägaren sa? Har du inte kollat upp det själv? Om inte så tycker jag att du ska göra det. Be en tandläkare eller vet. med "tandkompetens" att kolla.
Han kanske "trivs" med bettet så länge man inte tar i honom och försöker bromsa med handen, hästar som springer försöker ofta fly från något som gör ont eller är obehagligt.
Jag tror inte lösningen ligger i att byta bett, jo kanske men inte som första utväg. Vad är det för bett du har nu?