häst som ligger på hela tiden..!!!

Sv: häst som ligger på hela tiden..!!!

zazza girl skrev:
det e hans ägare som sa att han ha två vargtänder och skickade med ett hackamore när jag hämtade han... men när jag longera och sånt så ha jag vanligt bett på han ... ett millt bett....
men jag tror inte han ha ont av vanligt bett för han vissa iga tedencer till det.. han ta det så fint och tugga på bettet och söker sig ner ....
inget med huvudet att han försöker bli av med det ....
men han e så stark även på vanligt bett gå knappt att hålla han eller att samla in han och göra halvhalter.....

Ägaren sa? Har du inte kollat upp det själv? Om inte så tycker jag att du ska göra det. Be en tandläkare eller vet. med "tandkompetens" att kolla.
Han kanske "trivs" med bettet så länge man inte tar i honom och försöker bromsa med handen, hästar som springer försöker ofta fly från något som gör ont eller är obehagligt.

Jag tror inte lösningen ligger i att byta bett, jo kanske men inte som första utväg. Vad är det för bett du har nu?

Sv: häst som ligger på hela tiden..!!!

nu rider jag med ett ponny hackamore på han ..
och nu ha det blivit mycket bättre han ligger inte på så mycket... kan tänka mig att det va någon ide han fick.. han e ju bara 5 år och riden sen i okt....
så han ha sina studer.....

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 428
Senast: Majjijann
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 192
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka