Häst som sliter sig när det inte passar

Sv: Häst som sliter sig när det inte passar

Gilo har de "äkta" gummirepen. De är dessutom förstärkta i den ände som ska sitta i väggen för att minimera risken att det går sönder och hästen får det mellan ögonen. På dessa repen är ringarna genomgående i gummit vilket inte alla kopior är. Min ardenner har sträckt ut ett gummirep när hon skulle backa ut ur transporten utan lov men hon fick ge sig. Hon orkade inte hålla emot spänningen och gick lungt fram igen. Så fort de går framåt kommer belöningen med minskat tryck. Det man måste vara nogrann med är ringen du hakar fast gummirepet i. Den får inte öppna sig eller ryckas ur väggen...
Kostar ca 200kr.

Jag tycker att du skapar ett problem som inte fanns tidigare.

Om hästen är så håröm, håll i den istället o ryck lite i taget(under flera veckor).
Hästar lär sig dumheter fort om de blir rädda/får ont.

prova med att sätta på en hals ring + grimma..
köp en sådan man har till kvigor ofta lite bredare + mkt billagare dessutom :rofl:

Jag vet hur jobbigt det är med envisa hästar.Vad jag tror så är det så att hon vet att detta går för det har jag gjort många gånger. Mitt tips är faktiskt att vänta ut henne genom att binda upp henne i gummiband som aldrig går sönder. Samtidigt får man visa henne KLARA gränser vad som gäller.Till slut ger hon upp men det kan ta tid eftersom hon verkar ha starkt psyke!:angel:
Jag tycker att det är bra att ni står löst oxå och borstar vilket gör det till mysig stund mellan er som ni båda behöver!
Bra att ni tränar lydnad för det får man aldrig förmycket av,om du tränar för instruktör så kommer allt att lösa sig eftersom du automatiskt blir hennes LEDARE:banana: Ge inte UPP!

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 153
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 685
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Vår ena ardenner har vi haft sedan han var 6 månader gammal. Han har alltid varit väldigt lätt i hanteringen. Vi har hanterat honom från... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 067
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 740
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka