Sv: Häst svårt skadad i trafikolycka
Jag kom kanske max en halvtimme efter och där stod polisbil med blåljus en massa bilar och en hel del folk. Såg dock ingen häst.
Men det hände ungefär vid korsningen där man kan köra ner till Björnstorp från väg 11.
På platsen är det 3-1 väg och hastighetsbegränsningen är 100 km. Det är en höjd och en kurva, skog och buskage finns väldigt nära vägen och där är inga viltstängsel, hästhagar på bägge sidorna av vägen.
Det passerar ofta vilt här.
Jag har tänkt många gånger när jag passerat platsen kvällstid att OM det skulle stå ett djur eller en människa på vägen just här så hinner man inte se och bromsa innan det smäller, så jag brukar alltid sakta av rejält ungefär här.
Men så gör ju inte alla för folk verkar tro att vägen är obeträdbar för annat än bilar.
Nu vet jag ju inte hur fort bilen körde som var inblandad men jag vet att rätt många människor inte tänker på att anpassa farten efter hur vägen och omgivande terräng ser ut. Det spelar liksom ingen roll om man FÅR köra i hundra knyck- är det kurvigt och viltstråk och mörkt så får man ju anpassa körningen.