häst vs relation

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare strösslet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 65
  • Visningar Visningar 6 985
Sv: häst vs relation

Låter som hemma hos oss! Synd bara att det nu är så mörkt o då har jag ganska svårt med motivationen att rida all tre hästarna i beckmörkret.. Men idag kom det snö, hoppas den ligger, allt blir så mycket roligare då!

Min man hjälper till med allt han kan, men han kan inte vara i stallet så långa stunder i taget eftersom han är allergisk. Totalt förstående iaf. Han tycker att det är roligt att följa med på löp och tycker hoppning/FT är helt ok. Att han skulle följa med till ridhuset för en "vanlig" träning skulle nog tyvärr aldrig hända..

Vad kul att det är killar som skriver här också! Och som har samma tankar som oss tjejer! Mer sånt!

Kl

Ovanstående taktik har inte funkat på min sambo, han hatar att bara vatten, fodra och ta in hästar.

Bara det inte påverkar vad han behöver göra får jag ha häst om jag vill.

Enda gången han faktiskt har kännt att han "knöt ann" lite till hästarna var när han, ensam (utan mej, jag var LÅNGT borta) fick en kolik häst att transportera till Skara efter att flera vetrinärer hemma inte lyckats häva koliken. Hästen överlevde och den ligger honom inte varmt om hjärtat men mycket närmare än de andra...

Knepet tror jag är att träffa någon som har ett eget intresse och inte kräver umgänge jämt!

Detta problem löste jag genom att skaffa en äkta drömprins - dvs en som kom ridande på sin vita springare :D

Våra hästar flyttade ihop innan vi gjorde det :rofl:

Jag läste i senaste ridsport om hur hästen påverkar relationen med pojkvän/sambo/man.
Jag undrar hur ni löser detta?
Jag tycker att jag har löst det helt okey, men frågar ni min sambo så är han inte helt nöjd.

Stod det inget om flickvän/sambo/fru? :mad: :confused:
Apropå om det påverkar relationen med min sambo så gör det inte det. Hon håller också på med hästar men rider på ett annat stall (islandshäst) så för oss är det perfekt när båda har ett hästintresse.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 474
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 288
Senast: Cattis_E
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 942
Senast: Whoever
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 926
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka