Hästar utan kärlek?

Sv: Hästar utan kärlek?

Hej!

Det är klart att det inte är samma sak!

En häst som står själv utom när matte/husse är där har ett stort behov av kontakt med andra levande varelser. En häst i flock har sina hästkompisar. i min värld är det klart värre att låsa in hästarna en och en i små lådor än att låta dom gå allihopa tillsammans i en stor hage.

/Lavinia, vars häst nu flyttar till ett sånt hemskt ställe där den går med andra hästar och får mat och vatten och kan (i nödfall) klara sej själv.

*kl*

I vårt stall har vi 2 såna bra lösdrifter och jag tycker hästarna i dem verkar må förträffligt även om de flesta bara går och drar utan att en matte/husse hälsar på. :) Däremot får de ju tillsyn varje dag vid fodringarna så de SER ju människor flera gånger dagligen. Men sällan någon som åker ut dit bara för att klappa lite på sin pålle. (det är iofs i huvudsak unghästar och gamlingar)

En häst ska enligt lagen ha sällskap, knappast jämförbart.

Till TS

Hästar har framförallt behov av vänskap, kärlek, samhörighet med andra hästar, människor är oftast bara en bonus (eller till besvär).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 499
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 443
Senast: Lavinia
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
2 022
Senast: Solis
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m

Hästrelaterat

Tillbaka