Hästars utevistelse, tyskland

Sv: Hästars utevistelse, tyskland

Efter 5-6 timmar står han o skriker o vill in igen, så då får han komma in. Kommer det en fluga eller en regndroppe på honom blir han helt förstörd. :D

Detsamma med min tysk som köptes förra året. Fick nästan panik av insekter eller regn! Iår inga problem alls med insekter mer än att han kanske skakar lite på huvudet i skogen om han rids om det är mkt på honom. Regn går också mycket bättre nu. Så det gick rätt fort att vänja bort det! Eftersom han var så känslig förra sommaren så fick han ha insektestäcke ett par timmar om dagen och sedan utan en stund för att vänja sig. Iår behöver han inget täcke!

Min går oxå fulltäckad med insektstäcken, även om det bara är flugor just nu egentligen, inte så många bitande insekter..

Det går inte ens att rida i duggregn, han springer på tvären och är helt okoncentrerad :rofl:

Briar går väl inte i hage heller trots han är pensionär nu...

En del hästar på Flyinge går inte heller ut i hage..

Men såklart, det mockas ju till pållarna säkert och de får komma ut och röra sig under ryttare eller ledas på promenad...

Säkerligen är det många fler hästar, tävlingshästar, i Sverige också, som aldrig får gå i hage än dom jag nämnde ovan

Briar går ute ca 2 timmar/dag. Har några vänner som va där och praktisera.

Vi får inte glömma att vi faktiskt får låna deras liv för att tillfredsställa våra behov, kan vi verkligen inte ge något tillbaka genom att så gott som vi kan tillfredsställa deras?

Otroligt bra skrivet! :bow::bow:

Svenskar ær faktisk ovanligt bra på att ta væl hand om sina hæstar.
Mina vænner från norge blir rigælt chockade nær de ser hagarna som mina hæstar går i som i sverige anses vara av normal storlek.
De tycker att dem ær enorma.

Det var inte heller inte sjælvklart att mocka varje dag dær jag bodde i norge.
Det kunde gå någon vecka emellan.
De som var slarvigast med sina hæstar var konstigt nog de med de dyraste hæstarna och på de finaste stallen med ridhus.
I de billigare stallen med mindre værdefulla hæstar mockades det mer.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 723
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 742
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 470
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår