Hästdammsugare

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 133
D

diny

För många år sedan så fanns det extra långa slangar och borstar att köpta till sin egna dammsugare. Har letat runt men inte hittat det för det skulle bli betydligt billigare än att köpa en speciell hästdammsugare. Har bara sett en liten variant hos Börjes och läste på Buke att den blir full på en gång. Har ont bla i axlarna så det är svårt att rykta ibland och dammsugare funkar kanonbra.

Sv: Hästdammsugare

Jag kommer i håg reklamen för den där damsugaren haha
"sluta ryckta ,Damsug" hehehe
Damsugaren hette Dandy..Om det är till någon hjälp.

Det är den Börjes har.
5050.jpg
.

Tackar för tipset! Den är lite för dyr för mig just nu (sjukpensionär + sparar till att köpa hästen jag pysslar med).

En väldigt duktig dressyr tränare nära mig har en central dammsugare typ, den sitter i ett enskilt rum o för därmed inte mkt oväsen. Min pappa har lite funderingar på att vi ska göra något liknande i vårat stall. Kan fråga honom om det o skriva mer här senare..Annars kasnke man skulle kunna ställa en dammsugare o en grovis i sadelkammaren o sen göra ett hål i vägen ut o sen koppla i längre slang med borste! I en grovis får det ju plats mkt!

Har kört med en vanlig gammal damsugare men slangarna är lite korta så det blir lite bökigt. Annars har det funkat bra och när hästarna vant sig så brukar det inte vara några problem.

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 624
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 056
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 378
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 847
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka