Hästen UTE

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Jewelery
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 623
nej våra går aldrig ute dygnet runt, men nästan hela dan åxå får dom minskat hö.

Har inte hästen ute dygnet runt. Går ut tidigt på morron och får gå in på kvällen. Jag rider min häst året runt och tycker att han behöver få komma in i sin box på kvällen. Dels för att han behöver vilan, dels för att ha koll på att han inte äter dygnet runt (har haft fång). Dels för att han är väldigt irriterad av dessa flygfän som tycker mycket om just honom.

Våra hästar har varit ute dygnet runt några veckor nu. De äter hösilage och trivs bäst så.

Min lilla pålle går nu i hage utan något hösilage, får bara kraftfoder på kvällen. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
692
Senast: matson
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
288
Hästvård Hej, hur gör ni? Polstrar ni alltid då ni lägger om ett sår på benet som det ska vara klibb-linda runt?
Svar
4
· Visningar
361
Senast: lytesout95
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka