hästens njurar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 617
Sitter de typ inte nära ryggen, vid kors/länd? Det är väl därför man använder ländtäcke, så inte njurarna skadas/kyls ner. det har iaf jag hört.

I taket på bukhålan under ryggmusklerna.
Den högra ligger under de två tre sista revbenen nära där de ansluter till ryggraden. den västra ligger lite längre bak under sista revbenet o tvärutskotten på de två första ländkotorna. I o med att de ligger i bukhålan under en massa muskel o inbäddade i fett så påverkas de inte av om hästen blir kall på ryggen.
PL

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 413
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
517
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka