Hästens vikt??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Hemligisten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 286
Sv: Hästens vikt??

Mitt varmblod (halvblod) som är 4½ väger 570 kg. Hon är 163-164 cm och ganska rejäl. Samt lite trind (dock ej fet, och inte direkt tjock heller, men inte slimmad).

mitt förra varmblod vägde 350-400 kg 148cm....

Man kan mäta lite olika grejer på hästen med ett måttband och sedan räkna ut vikten, men exakt hur vet jag inte...

Min ena varmblodstravare är ca 155 cm i mankhöjd väger ca 475 kg. Min andra som är något högre väger ca 520 kg.

Här kan du enkelt räkna ut ungefärlig vikt på din häst.

bengall skrev:
Ja, det kan nog vara allt från 400 kg och upp till 800 kg, kanske mera.

En varmblodshäst på 800 kg måste antingen vara VÄLDIGT stor eller väldigt fet! :D

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 278
Senast: Bregen
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 158
Senast: Mint
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka